۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۴۷۵۰۱

دومین همایش تقدیر از آثار و پایان‌نامه‌های تقریبی برگزار می شود

خبرگزاری رسا - پژوهشگاه مطالعات تقریبی در راستای توسعه بخشیدن به فعالیت های علمی ثمر بخش و سازنده در جهان اسلام و به منظور تقویت پشتوانه علمی اندیشه وحدت اسلامی دومین همایش بین المللی " تقدیرازآثار و پایان نامه های تقریبی" را برگزار می کند.
اعلام فراخوان

به گزارش خبرگزاری رسا پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای توسعه بخشیدن به فعالیت های علمی ثمر بخش و سازنده در جهان اسلام و به منظور تقویت پشتوانه علمی اندیشه وحدت اسلامی دومین همایش بین المللی " تقدیرازآثار و پایان نامه های تقریبی" را در آستانه مبعث حضرت ختمی مرتبت، 24 اردیبهشت‌ماه 94 در مشهد مقدس برگزار می‌کند.

 

حجت الاسلام مختاری رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن بررسی اهداف همایش اظهار داشت: این همایش با هدف شناسایی استعدادهای علمی تقریبی و تقدیر از آنها، حمایت از کتب و پایان نامه های تقریبی، بررسی دیدگاه‌های تقریبی در عرصه داخلی و بین الملی، زمینه سازی برای تبادل نظر اندیشمندان تقریبی معاصرو بهره گیری از روش های مطالعاتی جدید در حوزه تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

 


وی با اشاره به موضوعات آثار ارسالی افزود: موضوعاتی که در هریک از حوزه های پژوهشی مذکور تعریف می شود باید به یکی از اهداف، شناخت و گسترش ارتباط درباره مذاهب اسلامی با یکدیگر، رفع سوء تفاهم میان مذاهب اسلامی، تقریب آرا و دیدگاه‌های مذاهب اسلامی، بازیابی هویت مشترک اسلامی و به طور کلی همگرایی اسلامی کمک کند.

 


رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی تصریح کرد: پژوهشگران می‌توانند تا 27 اسفندماه 93 یک نسخه از کتاب یا رساله صحافی شده و یا فایل pdf اثر خود را به ضمیمه تصویر صورتجلسه دفاعیه به دبیرخانه دائمی همایش از طریق پست الکترونیک (qom.taghrib@yahoo.com)و یا حضوری ارائه کنند./924/102/ی

ارسال نظرات