۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۴۷۰۳۴
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق تبیین کرد؛

نکات ده‌گانه‌ای که روحانیان و مداحان کاروان‌ها باید بدانند

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق ۱۰ نکته کاربردی برای روحانیان، مداحان و مدیران کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات را تشریح کرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز در جلسه روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات در کربلا به تبیین 10 نکته کاربردی و مهم برای روحانیان و مداحان کاروان‌ها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی همراهی با زائران، مراعات حال افراد ناتوان، تفاهم با مدیر کاروان، توجه به سطح علمی زایران و پاسخ به پرسش‌های زائران را از مهم‌ترین نکات لازم برای توجه روحانیان و مداحان کاروان‌ها عنوان کرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق همچنین پرهیز از نقل اقوال اختلافی، بیان آداب زیارت، تبیین درس‌ها و عبرت‌های وقایع تاریخی، خسته نکردن زائران و تشکر از همکاران و همراهان کاروان را از دیگر نکات مهمی عنوان کرد که از آنان خواست تا این نکات را مورد توجه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه اسلایدهایی به تشریح احکام فقهی و نظر مراجع عظام تقلید در خصوص مسأله «نذر روزه در سفر» پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند؛ روزه مستحبی در سفر که با نذر صحیح است، بنابر احتیاط مشروط است به این که نذر در حضر منعقد شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی در ادامه در پاسخ به این سوال که «آیا غسل مستحبی از وضو کفایت می‌کند؟» گفت: به نظر آیات عظام امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، گلپایگانی، بهجت و صافی کفایت نمی‌کند، اما از دیدگاه آیات عظام سیستانی، تبریزی، نوری، زنجانی، مکارم و خویی کفایت می‌کند./840/د102/ف

ارسال نظرات