۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۴۶۶۱۹
عضو خبرگان رهبری:

ولایت‌مداری ملت در 22 بهمن امسال تجلی یافت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: پیام مهم حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ولایت‌مداری و پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران بود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: ملت ایران با حضور پرشور خود، بار دیگر اتحاد و همبستگی را نشان دادند.

 


وی با بیان این‌که پیام مهم حضور گسترده مردم ولایت‌مداری و پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد: هدف مردم از انقلاب اسلامی، برقراری عدالت و رهایی از ظلم و ستم دژخیمان پهلوی بود و امام خمینی(ره) با تأسی از قیام امام حسین(ع)، ملت ایران را به آزادگی دعوت و از قید اسارت رژیم پهلوی رها کرد.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: ملتی که تحت فرامین ولی فقیه باشد، هیچ ظلم و ستمی بر آن ها چیره نمی شود، اکنون ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی با اتحاد، تا آخرین نفس در مقابل کشورهای بیگانه، پای این انقلاب ایستاده اند.

 


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز قیام خونین 29 بهمن مردم تبریز اظهار داشت: قیام 29 بهمن تبریز حرکتی افتخارآفرین برای مردم آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که برای گرامیداشت چهلم شهدای قم ترتیب یافت و در نهایت به انقلاب اسلامی ایران متصل شد.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که قیام 29 بهمن مردم تبریز در دوران قبل از انقلاب، مهم‌ترین عامل برای وحدت انقلابیون و مردم در برابر رژیم طاغوت بود، افزود: این قیام جرقه آتش مخالفت مردم ایران با رژیم طاغوتی پهلوی را بیشتر شعله ور کرد.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که این قهرمانانه 29 بهمن تبریز زمینه خیزش عمومی ملت ایران را فراهم کرد، گفت: قیام 29 بهمن نماد غیرت دینی و ولایتمداری مردم آذربایجان است، که نقش علما و روحانیت مجاهد در این خیزش مردم کاملا مشهود است.

 


وی هدف قیام 29 بهمن تبریز را اعلام انزجار از رژیم ستمشاهی و بزرگداشت چهلم شهدای 19 دی قم بود، خاطرنشان کرد: این قیام به رهبری روحانیت انجام و در نهایت با وحدت مردم و حرکت ضد طاغوتی آنان، موجب شکستن ستون فقرات رژیم شاهنشاهی شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات