۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۴۵۳۷۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

نمایشگاه متخصصان هنرمند در استان سمنان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برپایی نمایشگاه متخصصان هنرمند در اردیبهشت ماه سال 94 در این استان خبر داد.
سوقندي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، محمدرضا سوقندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ظهر امروز در آیین اختتامیه دوسالانه کتاب استان سمنان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار، فرماندار و جمعی از اصحاب قلم و اندیشه در سالن تئاتر شهر فرهنگ‌سرای کومش شهر سمنان برگزار شد، با گرامیداشت هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر با‌عنوان «انقلاب اسلامی، توسعه اسلامی، عدالت و تمدن اسلامی» اظهار داشت: امروز استان سمنان میزبان شخصیت فرهنگی با سوابق مبارزاتی درخشان است.

 

وی با بیان اینکه دوسالانه کتاب استان مجمعی از علم، اندیشه و فرهنگ را فرا روی خود دارد، افزود: امیدواریم این محفل سبز اندیشه قدمی در راه ایجاد تمدن نوین اسلامی و ترویج و اشاعه سبک زندگی اسلامی باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان این استان را حوزه تمدن و دیار اندیشه، سربداران، ولایتمداران، عالمان دین و دانش در گذشته و امروز دانست و گفت: استان سمنان خدمات ارزنده و شایسته‏ای به انقلاب، نظام و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در عرصه‏‌های مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس داشته که تقدیم سه هزار شهید گلگون کفن سندی بر این ادعا است.

 

سوقندی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف مردم استان سمنان تصریح کرد: به تعبیر معظم له استان سمنان دیار پژوهش و تدین و علم و ایمان است و باید گفت ظرفیت‏های بیشماری در این خطه نهفته است.

 

وی با اشاره به ارسال 180 اثر به دبیرخانه دو سالانه کتاب استان خاطرنشان کرد: 70 عنوان از این تعداد دانشگاهی و 114 عنوان دیگر مربوط به سایر بخش‏ها است و در نظر داریم در سال 94 این برنامه را به صورت سالانه با اضافه کردن بخش فناوری دیجیتالی برگزار کنیم.

 

سوقندی برگزاری این برنامه‏ها را در راستای رفع دغدغه‏های رهبری و دولت تدبیر و امید جهت توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور مثمر ثمر خواند و افزود: فرهنگ به مثابه کتاب و کتاب به مثابه فرهنگ است بنابراین باید استان ما نیز که سرزمین علم، ادب و فرهنگ است در این راستا با بهره‏گیری از ظرفیت‏ها و تبدیل امکانات بالقوه به بالفعل گام‏های مؤثری بردارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در پایان از برگزاری نمایشگاه متخصصان هنرمند در اردیبهشت ماه سال 94 خبر داد و اظهار داشت: یکی از مزیت‏های استان سمنان وجود متخصصان هنرمندی است که یک پدیده بی نظیر در استان محسوب می‏شود به همین منظور نمایشگاه مذکور سال آینده برگزار خواهد شد./977/پ202/ب6

ارسال نظرات