۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۴۵۱۲۰
رییس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان:

همه باید در مسیر اعتدال حرکت کنیم/ دولت از بدهکارانی که در نوسانات اقتصادی آسیب دیده اند حمایت می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان اینکه همه باید مسیر اعتدال را دنبال کنیم گفت: همه مسؤولین به ویژه استاندار باید نگاه ویژه به مسأله اعتدال در استان داشته باشند و همه باید در مسیر اعتدال حرکت کنیم.
نشست خبري رييس جمهور در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اصفهان، ضمن تشکر از مردم اصفهان برای استقبال از کاروان تدبیر و امید در اصفهان، به خاطر عدم حضور خود در شهرستان های استان اصفهان، از مردم شهرستان ها عذرخواهی کرد.

 

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اجرایی و عملیاتی شدن پروژه های مهم و حائض اهمیت استان اصفهان در طی دو سال آینده اظهار کرد: مسأله آب استان اصفهان از مهمترین مسائلی است که در این استان مطرح است و استان در این زمینه در مضیقه قرار گرفته است و اقدامات لازم در این زمینه را با سرعت پیگیری خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اتخاذ تصمیمات لازم برای حل مشکل آب استان اصفهان تصریح کرد: وزیر نیرو و استاندار اصفهان موظف به اجرایی نمودن تصمیمات شورای عالی آب در این زمینه هستند و باید به هدفی دست پیدا کنیم که هم کشاورزان و هم مردم بتوانند توانمندی لازم در استفاده از آب را داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ضمن تأکید بر لزوم استفاده بهینه از آب در مصارف خانگی و کشاورزی ابراز کرد: در کشاورزی باید با استفاده از حداقل آب بتوانیم حداکثر محصول را برداشت کنیم و حداکثر استفاده را از مصارف آب در کشاورزی ببریم و محصولاتی مرغوب تر و بهداشتی تر در اختیار مردم قرار دهیم.

 

رییس جمهور مسأله دوم اصفهان را مشکلات آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: آلودگی هوا یکی از مشکلات شهرهای بزرگ و صنعتی کشور است، به تدریج وضع کشور در زمینه تولید گاز در حال ارتقا یافتن و بهبودی است، پروژه های تولید گاز در عسلویه در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد و سوخت نیروگاه ها نیز تبدیل به گاز خواهد شد که مسأله در کاهش آلاینده های هوا تأثیر بسزایی دارد.

 

وی مشکلات و مسائل حوزه میراث فرهنگی را دسته سوم از مسائل استان اصفهان دانست و اظهار کرد: با استفاده از تجربیات و دستاوردهای برخی کشورهای دیگر می توان به بخش خصوصی برای مرمت و دیدارهای مردمی واگذار نمود، میراث فرهنگی اصفهان در برخی بخش ها نیاز به بازسازی و مرمت دارد و به همین منظور دولت در سال های 94 و 95 مبلغ 40 میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته است.

 

رییس قوه مجریه با بیان اینکه صنعت و معدن مسأله چهارم اصفهان است خاطر نشان کرد: دولت هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش صنایع و 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام در نظر گرفته است، از سوی دیگر توجه ویژه ای دولت نسبت به فناوری های نوین با توجه به ظرفیت های اصفهان در این زمینه دارد، اصفهان باید قطب فناوری کشور شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی برند سازی در زمینه فناوری های نوین را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برند سازی در اعتبار علمی و صنعتی برای کشور بسیار مهم است، اصفهان در زمینه فناوری های نوین و کریدور شدن مد نظر دولت قرار گرفته است و قدم های اولیه این مسأله نیز توسط دولت برداشته شده که در آینده تکمیل خواهد شد.

 

وی از اختصاص مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای قطار سریع السیر بین اصفهان، قم و تهران خبر داد و بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح کشور در عرصه فناوری های نوین ریلی ورود پیدا خواهد کرد همچنین طرح های کلان و مهم عمرانی و اجرایی در اصفهان عملیاتی خواهند شد.

رییس جمهور در ادامه به پاسخگویی سؤالات خبرنگاران پرداخت و در پاسخ به خانم توکلی از روزنامه نسل فردا به نمایندگی روزنامه های استان اصفهان، پیرامون شهرت استان اصفهان به عنوان یک استان برخوردار در عین محرومیت برخی شهرستان ها و سهم کم استان از درآمدهای مالیاتی علیرغم سهم بالای استان در پرداخت مالیات گفت: اگر بتوان صنعت گردشگری را در استان اصفهان رواج داد به طور حتم تأثیر بسیاری در استان اصفهان خواهد داشت، فعال کردن فناوری های نوین نیز نقش مهمی در استان دارد چرا که شاهد فعالیت و اجرای طرح های نسل جوان در فناوری های نوین در استان اصفهان هستیم ضمن اینکه در آینده در شهر اصفهان شاهد تحولات خوبی خواهیم بود تا این شهر بتواند از همه ظرفیت های خود به خوبی استفاده کند.

 

حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سؤال خانم انصاری پور از روزنامه شرق به نمایندگی از دفاتر سرپرستی روزنامه ها در استان اصفهان مبنی بر فضای نامناسب در استان اصفهان در زمینه اعتدال و فعالیت روزنامه های حامی دولت و برنامه دولت برای افزایش روند اعتدال و ایجاد فضا برای رسانه های حامی دولت تصریح کرد: همه ما باید مسیر اعتدال را دنبال کنیم، همه مسؤولین به ویژه استاندار باید نگاه ویژه به مسأله اعتدال در استان داشته باشند.

 

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری پانا به نمایندگی از سایت های خبری و خبرگزاری های استان اصفهان راجع به مشکلات معیشتی و مالی فرهنگیان به عنوان مربیان و تربیت کنندگان نسل های آینده کشور اظهار کرد: معلمین رکن اصلی کشور در تربیت و تعلیم و آموزش و علمی در کشور هستند، آموزش و پرورش در حال تغییر و دگرگونی است و در شورای عالی فرهنگی انقلاب اسلامی تأکید کرده ام که برای تحول کشور آموزش و پرورش کشور متحول شود.

 

رییس قوه مجریه در ادامه خاطر نشان کرد: علیرغم مشکلاتی که به دلیل کاهش 60 درصدی قیمت نفت و درآمدهای نفتی با آن مواجه هستیم بودجه آموزش و پرورش کشور حدود 23 درصد افزایش داشته است، برنامه های متعددی درباره تحول آموزش و پرورش مصوب و در حال اجرا است که البته برخی از آنها نیازمند بودجه بود که بودجه آنها تأمین شد.

 

حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه صدای گلپایگان به نمایندگی از هفته نامه های استان اصفهان، درباره اینکه آیا دولت تصمیمی برای ایجاد مسیرهای مواصلاتی جدید بین اصفهان و اراک به عنوان دو قطب صنعتی مرکز کشور دارد بیان کرد: توسعه راه و راه‌آهن جزو برنامه‌های اصلی دولت یازدهم است، اما در مسیری که اشاره کردید فعلا و حداقل در این سفر دولت برنامه و تصمیمی ندارد.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار صدا و سیمای مرکز اصفهان راجع به حمایت از بدهکاران بانکی آسیب دیده در نوسانات اخیر اقتصادی کشور گفت: این بحث اخیرا هم در دولت مورد بحث قرار گرفت و هم در نشست اخیر سران قوا که وضعیت بدهکاران بانکی با تشکیل کارگروهی در استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا آن دسته از آنها که در این زمینه مقصر نبوده و تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز و تغییرات یکباره شرایط اقتصادی متضرر شده و اجرای طرح‌هایشان نیمه تمام مانده شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند.

 

رییس جمهور در ادامه پیرامون متخلفین در استفاده از تسهیلات بانکی تصریح کرد: با آن دسته از بدهکاران بانکی که منابع بانکی را در مسیری غیر از اجرای طرح‌شان به کار گرفته‌اند باید مطابق مقررات قانونی برخورد شود، اما آن دسته از افراد که در این زمینه مقصر نبوده‌اند در این طرح شناسایی شده و با بخشودگی جرایم و تقسیط مجدد بدهی‌ها و کمک‌های دیگر مورد حمایت قرار می‌گیرند که این مسئله در نهایت به نفع اقتصاد کشور هم خواهد بود.

 

گفتنی است پس از این نشست خبری رییس جمهور با خبرنگاران استان اصفهان عکس دسته جمعی گرفته و تهران را به مقصد پایتخت ترک کرد./1304/پ201/ج

 

ارسال نظرات