۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۴۴۰۵۳
استاد حوزه علمیه قم:

شهادت رمز پیروزی و بقای عمر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: معقوله شهادت رمز پیروزی و بقای عمر انقلاب است که در فجر انقلاب و پیروزی های هشت سال دفاع مقدس، شهدا با خون خود انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کردند.
حجت الاسلام محمد جوادسيفي مازندراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد جوادسیفی مازندرانی، استاد حوزه علمیه قم، شنبه شب در یادواره پنج شهید مدافع حریم ولایت در مسجد الزهرا(س) بلور قطب راوندی کاشان، تقارن شهادت فاطمه معصومه با آغاز فجرآفرینی ملت ایران را یک تقارن مفهوم دار دانست و گفت: در بین امامزادگانی که اولاد ائمه معصومین بودند برخی از آنها به دلیل مقابله با زورگویان و استکبار و قدرتمندان زمان خود به فیض شهادت رسیدند.

 

وی افزود : حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از این امامزادگان است که برخی ها تصور می کنند این بانوی مطهره فقط به جهت زیارت برادرش امام رضا(ع) سفر طولانی از مدینه تا طوس را به جان خریده است، در حالی که هدف حضرت معصومه(س) از این حرکت یک بحث کاملا سیاسی و اجتماعی بود.

 

حجت الاسلام سیفی یادآور شد: به دلیل این که در آن زمان مأمون با حیله گری امام رضا(ع) را به زور و به ظاهر و با تشریفات خاصی به طوس منتقل کرد به طوری تا برخی از نزدیکان نیز به حضرت خرده گرفتند شما که اهل دنیا نبودی چگونه ولایت عهدی مأمون را پذیرفتی، لذا برخی از شیعیان علی(ع) متأسفانه در این گونه موارد جلوتر از حضرت حرکت می‌کردند.

 

به گفته وی، این حرکت سیاسی آن زمان حضرت معصومه و بی بصیرتی عموم جامعه سبب شد تا حضرت معصومه مانند حرکت زینب مجبور به یک حرکت جغرافیایی در مسیرهای خاص شد تا ابعاد موضع‌گیری های امام رضا(ع) را برای جامعه تشریح کند، آن هم توسط یک زن که بصیرت بالایی داشت به طوری که امام موسی بن جعفر او را به عنوان یک زن برجسته، حدیث دان و حدیث خوان اهل بیت(ع) معرفی کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که آمدن حضرت معصومه از مدینه به طوس خطری نداشت که حضرت را تعقیب کنند و به شهادت برسانند گفت: این حرکت حضرت معصومه یک عمل به وظیفه بود چرا که شهادت از آن کسانی است که در حال حرکت هستند و کسانی که ایستاده اند و کاری را انجام نمی دهند به شهادت نمی رسند.

 

به گفته وی، شهادت آخرین گامی است که دشمن برای مخالفان خود برمی دارد ومی خواهد آنها را از صفحه روزگار محوکند، بنابراین اگر می توانستند حضرت معصومه را به گونه ای دیگر از میان بردارند این کار را انجام می دادند.

 

حجت الاسلام سیفی با بیان این که دشمن هر یک از مخالفان خود را به طریقی از سر راه خود برمی دارد افزود: دشمن برخی از مخالفین خود را می خرد و با پول از میان برمی دارد و برخی دیگر را با قول و وعده پست و مقام از سد راه خود برمی دارد، اما اگر هیچ کدام از این ترفندها جواب نداد در مرحله آخر با شهادت مخالفین خود را از سد راه بر می دارد.

 

 به گفته وی، افرادی که با وعده رسیدن به پست و مقام ومال دنیا از راه حق دست کشیدند در طول تاریخ و از صدر اسلام تا کنون زیاد بوده اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: دشمن برای این که انقلاب و نیروهای در خط ولایت و انقلاب را زمین گیر کند با  شگردها و راه های مختلف از جمله خالی کردن دور ولایت و تنها گذاشتن ولایت را برنامه ریزی می کند.

 

وی با اشاره به این که در تمامی جنگ های تاریخ دشمن ابتدا وارد عرصه جنگ تن به تن نشده است، گفت: دشمن در تمامی جنگ ها از صدر اسلام تا کنون ابتدا سعی‌‌کرده از راه های مختلف اطراف ولایت را خالی کند و در این راه با وعده پست و مقام و یا ایجاد شبهه و شایعه پراکنی تلاش می کند تا جامعه را به سمت و سویی ببرد که دور ولی جامعه را خالی کند تا بتواند جامعه را به طرف گودال قتلگاه ببرد و اگر گودال قتلگاه نشد با خرید سردارسپاه و یا نفوذ در خانه حریف کاری کند که با نیروی خودی امام حسن(ع)توسط همسرش به شهادت برسد و این وضعیتی است که برای حضرت فاطمه معصومه نیز اتفاق افتاد.

 

حجت الاسلام سیفی یادآور شد: نمونه زنانی مانند حضرت فاطمه معصومه نیز در انقلاب اسلامی بودند و هستند که در تمامی صحنه های انقلاب حضوری فعال داشتند و بعد از انقلاب نیز فرزندانی را تربیت کردند که در دفاع از اسلام و ولایت به شهادت رسیدند.

 

شایان ذکر است، یادواره پنج شهید مدافع حریم ولایت شنبه شب توسط پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل(ع) از حوزه سوم امام حسین(ع) با حضور فرماندهان پایگاه های بسیج مقاومت و سپاه کاشان و افاغنه مقیم کاشان در مسجد الزهرا(س) بلور قطب راوندی کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات