۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۴۳۶۲۰

ادامه سر بریدن در عربستان سعودی پس از انتصاب شاه جدید

خبرگزاری رسا - سازمان عفو بین الملل به خبرگزاری ایندیپندنت گفت: بسیار شرم آور است که هنوز اعدام در عربستان به رویه سابق ادامه دارد و مقامات سعودی باید در این امر تجدید نظر کنند.
اعدام در عربستان سعودي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایندیپندنت، اولین اعدام با شمشیر و قطع سر پس از به حکومت رسیدن پادشاه جدید عربستان در این کشور انجام شد. اعدام موسی الظهرانی کمی قبل از ورود باراک اوباما برای دیدار با شاه عربستان در ریاض صورت گرفت.
 
الظهرانی معلمی بود که در سال 2011 به جرم سوء استفاده جنسی بازداشت و با وجود درخواست از ملک سلمان برای بررسی حکم اعدامش، سر از بدن وی جدا شد.
 
در عربستان کمپین توییتری برای حمایت از این معلم به راه افتاد که راه به جایی نبرد. خانواده وی در گفتگو با مقامات مدعی تناقض در پرونده بودند. چون پس از زندانی شدن الظهرانی روند تجاوز به دختران کم سن و سال ادامه دارد.
 
سازمان عفو بین الملل به خبرگزاری ایندیپندنت گفت: بسیار شرم آور است که هنوز اعدام در عربستان به رویه سابق ادامه دارد و مقامات سعودی باید در این امر تجدید نظر کنند.
 
باراک اوباما قبل از سفر به عربستان گفته بود که با و جود اتهامات علیه این کشور برای زیر پا گذاشتن حقوق بشر، کشور آمریکای مایل به گسترش روابط با عربستان ازت.
 
اعدام الظهرانی در جده از طریق قطع سر، پس از اعدام زنی در مکه به جرم قتل انجام گرفت. ویدیوی دلخراش قطع سر این زن در مکه نشان دهنده دهمین اعدام با شمشیر در سال 2015 بود. در سال گذشته میلادی 87 نفر به این طریق در عربستان اعدام شدند./847/ب903/ک
ارسال نظرات