۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۲۴۱۰
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

سفر وزیر خارجه به پاریس در شأن دیپلماسی نظام نبود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، سفر وزیر امور خارجه کشور به فرانسه را پس از اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم‌(ص) در شأن دیپلماسی نظام ندانست و گفت: با درندگانی سر میز نشسته‌اید که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند و به مقدس‌ترین مقدسات شما یعنی پیامبر اکرم‌(ص) اهانت می‌کنند.
نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي نماز جمعه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران اهانت نشریه شارلی ابدو و چند نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم‌(ص) را تأثربار خواند و گفت: اگر حقانیت پیامبر اسلام‌(ص) زیر سؤال برود همه پیامبران الهی زیر سؤال رفته‌اند.

 

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که پیامبر اکرم‌(ص) اشرف خلایق، رحمةللعالمین و سند حقانیت پیامبران گذشته است، اظهار داشت: تورات و انجیل حکایتی از حقانیت دین مسیح و یهود نمی‌کند که همانا با خرافات ضد عقل درآمیخته است.

 

 

نقش استکبار در حمله تروریستی فرانسه

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی قوانین غربی را نارسا خواند و از نظام اسلامی به عنوان تنها نظام حکومتی و عقلانی دارای رأفت، رحمت، شهادت، جهاد، تولید، صنعت، پیشرفت و در عین حال انتقاد و معرفت نام برد که پس از قرن‌ها نشان داده قانون زندگی در قرآن است.

 

 

وی با بیان این‌که کشیدن کاریکاتور و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم‌(ص) قلب مسلمانان را به درد آورد، تصریح کرد: انجام عمل تروریستی در فرانسه امر مبهمی است و بعید نیست که از جانب خود آنها بوده تا مجوزی باشد برای اسلام‌هراسی بیشتر باشد.

 

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مستکبران عناد دیرینه و عمیقی با دین اسلام و ادیان توحیدی دارند و طراحی خطرناکی را که اسلام هراسی است و ایجاد بددلی و نفرت عواطف عمومی انسان‌ها علیه پیامبر باشد در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

 

وی تربیت، تجهیز و حمایت‌های همه‌جانبه از ترویست را مقدمه فراهم کردن یک جنگ تمام عیار فرهنگی و اعتقادی با جهان اسلام دانست و افزود: اگرچه اینها این خباثت را به خرج دادند اما غیرت بین‌المللی دنیای اسلام به جوشش آمد و در جای جای کشورهای اسلام به خیابان‌ها ریختند و نفرت خود را از این اهانت اعلام کردند.

 

 

ملت ایران عمل وزیر امور خارجه را نمی‌پسندد

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه را پس از اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم‌(ص) در شأن دیپلماسی نظام ندانست و گفت: باید بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید و با چه کسانی سر میز مذاکره هستید.

 

 

وی ادامه داد: متأسفانه با درندگانی سر یک میز نشسته‌اید که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند و به مقدس‌ترین مقدسات شما یعنی پیامبر اکرم‌(ص) اهانت می‌کنند در حالی که صحبت و عمل شما باید نشانه غیرت، عزت انقلابی و اقتدار شما باشد.

 

 

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: در شرایطی که اینها به پیامبر شما اهانت می‌کنند و بعد هم نخست‌وزیر کودک‌کش، خانه ویران کن و غاصب نظام جعلی اسرائیل در راهپیمایی این گروه خبیث فریبکار همراهی می‌کند و احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان جریحه‌دار شده است، مسافرت به فرانسه نباید انجام می‌شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه به صهیونیسم بین‌المللی لعن و نفرین می‌کنند، سفر وزیر خارجه و همراهان او به فرانسه بدون هیچ عکس‌العمل مناسب به این اهانت و یا قدم زدن با آن حامی کودک‌کش در شأن دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و ملت ما این را نمی‌پسندند.

 

 

نامه رهبر معظم انقلاب به مردم اروپا روشنگرانه بود

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره و تصریح کرد: این نامه رهنمود به همه کسانی بود که رسالت روشنگری دارند و همه رسانه‌ها، اساتید دانشگاه، تریبون‌های تحقیقاتی باید راه حضرت آقا را در پیش بگیرند.

 

 

وی اظهار داشت: حضرت آقا جملاتی بسیار کلیدی در این نامه داشتند، به گذشته رنگین دنیای غرب، حمله جنگ جهانی اول و دوم، اهانت به رنگین‌پوستان و نظام بردگی و جنایت‌هایی که در زندان‌های غرب صورت گرفته و تجاوز به عراق و دیگر کشورها اشاره کردند و نوشتند تاریخ شما شرمنده از این امر است.

 

 

خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب در این نامه هشدار دادند و از جوانان خواستند با متون اسلامی آشنا شوند به قرآن کریم و تعلیمات اسلامی نبی مکرم‌(ص) اسلام مراجعه کنند تا همه مسائل برای آنها روشن شود.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که ظلم برکت را از زندگی می‌برد و تاریکی‌ می‌آورد، ابراز کرد: عقل حکم می‌کند که انسان با دشمن به سختی برخورد کند، چراکه دشمن را به خانه راه دادن و در دام شیطان قرار گرفتن وبال دنیا و آخرت است./920/پ201/ج

ارسال نظرات