۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۲۲۹۲
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

برای حفظ وحدت باید از مال و جان خود بگذریم

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت یاری رساندن به دیگران در دین اسلام گفت: امام رضا(ع) می فرماید برادران شما مانند قلعه‌های حفاظتی انسان هستند بنابراین در یاری رساندن به آنها از جان و مال تان خرج کنید.
حجت الاسلام محمدحسن اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیش از ظهر امروز در همایش خانواده بین الملل اسلامی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در قم اظهار داشت: اجتماع علما و تلاش گران عرصه فرهنگ بین الملل در این شهر کنار بارگاه حضرت معصومه (س) جای بسی خرسندی دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین اختری با توجه به اهمیت اجتماع و احیای اندیشه خانواده بین الملل گفت: با توجه اندیشه های سیاسی اسلام در رابطه با اجتماع بین المللی دارد، اجتماع اندیشه خانواده بین الملل تنها سیاسی نیست بلکه یک حرکت دینی است.
 
وی با اشاره به آفرینش جامعه و بشر خاطرنشان کرد: بعد از آفرینش بشر، دینی را که به پیامبر اکرم(ص) داده شده نیز از جانب خداوند این انتخاب صورت گرفته است.
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به اتحاد ادیان الهی اشاره کرد و افزود: همان گونه که خداوند به بحث امت واحده تأکید می فرماید، باید توجه کنیم دین ما دین اهل بیت است و باید بین مسلمانان اهل بیتی پیوند برادری وجود داشته باشد.
 
وی در ادامه ابراز داشت: در روایات جامعه اسلامی را به درختی تشبیه می کند که ریشه، برگ و میوه ای دارد و مسلمانان باید این گونه با هم متحد باشند.
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت یکپارچگی مسلمانان تصریح کرد: اگر امام پشتیبانی از محرومان را مطرح کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه اسلامی را یک خانواده می داند به خاطر اندیشه اسلامی است و ما باید به دلیل تأکید دین یکپارچگی را حفظ کنیم و به جهان نشان دهیم؛ دلیل برگزاری این همایش همین است.
 

حجت الاسلام و المسلمین اختری هم فکری مسلمانان در شرایط حساس فعلی را ضروری خواند و گفت: مسلمانان باید با هم فکری برنامه های کنونی جهان را بررسی کنند و راه کارهایی بیابند که از امکانات موجود استفاده کنند و تفکر اسلام را به سراسر جهان منتقل کنند.

 
وی به نقشه های دشمنان اسلام بر علیه مسلمانان اشاره کرد و افزود: دشمنان لجوج و دشمنی های زشت به عنوان یکی از تهدیدهای بی نظیر در تاریخ از تمام راه ها استفاده می کنند؛ با همکاری و هم فکری مسلمانان می توان از نقشه های دشمنان بر علیه آنان استفاده کرد.
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) به اهمیت یاری رساندن افراد به یکدیگر اظهار داشت: برادران دینی انسان قلعه های انسان در دنیا و آخرت هستند و برای یاری رساندن به آن ها از جان و مال تان صرف کنید./1322/پ202/ف
ارسال نظرات