۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۴۱۴۷۵

تظاهرات میلیونی چچنی‌ها در اعتراض به هتک ساحت مقدس نبی اکرم

خبرگزاری رسا ـ رهبر جمهوری چچن تاکید کرد که بیش از یک میلیون نفر از مردم در تظاهراتی که قرار است فردا (دوشنبه) در گروزنی در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام برگزار شود، شرکت خواهند کرد.
چچن

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، رمضان قدیراف رهبر جمهوری چچن تصریح کرد: در تظاهرات فردا 19 ژانویه در اعتراض به کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام، بیش از یک میلیون نفر شرکت خواهند کرد.

 

وی از همه خواست تا در این تظاهرات اعتراض آمیز شرکت کنند. وی افزود: در ابتدا تصور می شد که 500 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کنند ولی بر اساس تازه ترین اطلاعات، تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات ممکن است از مرز یک میلیون نفر نیز فراتر رود. مردم سایر مناطق روسیه نیز قرار است در این تظاهرات شرکت کنند.

 

 

قدیراف در ادامه تاکید کرد: وی هر کسی را که از چاپ کاریکاتورهای موهن در نشریه شارلی ابدو و سایر نشریه ها حمایت کرده و به احساسات دینی 1.5 میلیارد مسلکان اهانت کرده اند، دشمن خود در نظر خواهد گرفت.

 

 

البته قدیراف تصریح کرد: عملکرد ما نباید موجب تحریک شود. خشونت راه اصلی مقابله با این مساله نیست. این روش ما نیست که با انسان های بی اخلاق این گونه برخورد کنیم. ما باید اتحاد خود و عشق به پیامبر اسلام را نشان دهیم. این بهترین پاسخ است.

 

تظاهرات ابراز عشق و علاقه به حضرت محمد و اعتراض علیه کاریکاتورهای موهن، فردا دوشنبه در گروزنی برگزار خواهد شد. در روزهای گذشته این کاریکاتورهای توهین آمیز بار دیگر در نشریه های فرانسوی و برخی کشورهای دیگر منتشر شده است.

 

2 فرد مسلح هفته گذشته با حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو، 12 نفر را کشته و 11 نفر دیگر را زخمی کردند. در دو گروگانگیری در فرانسه نیز حداقل 5 نفر دیگر کشته شدند./982/د101/ک

ارسال نظرات