۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۴۰۹۴۸
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

تربیت هیأتی افراد را در بزنگاه‌ها نجات می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انسان باید با حضور در جلسات اخلاق و هیأت ها خود را تقویت کند تا در بزنگاه ها بتواند به موقع عمل کند.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جلسه هفتگی هیأت فاطمیون که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد به تبیین مقامات اخلاق پرداخت.

 

وی با بیان این که انسان برای خودسازی باید صفاتی را در خود به مقام تبدیل کند، گفت: معرفت به خدا، خود و هستی که در قالب خداشناسی، انسان شناسی و هستی شناسی مطرح می شود، از مسائلی است که انسان باید به فکر رسیدن به آنها باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: ایمان، ثبات قدم ،صدق ، انابه و اخلاص از دیگر صفاتی است که انسان باید برای مقام شدن آن ها در خویش تلاش کند.

 

وی با بیان این که انابه به معنای رجوع به خداوند است، اظهار داشت: ممکن است انسان در مرحله ای از زندگی منحرف شود، انحراف شایع بوده و در مراحلی برای همگان وجود دارد، انسان باید در زمان مناسب از انحرافات خود برگشت کند.

 

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت وجود اخلاص در انسان ادامه داد: باید در تمام کارها رضایت خداوند بر خواسته های مردم ترجیح داده شود، انسان می تواند با اخلاص تمام کارهای خود را تبدیل به عبادت کند و به کمالات الهی برسد، کسی که در حال عبادت بمیرد شهید به حساب می آید.

 

وی با بیان این که اگر انسان تمام کارهایش را برای رضایت خداوند انجام دهد عمرش تلف نمی شود، ابراز داشت: انسان باید بداند در تمامی حالات و در همه موقعیت ها می تواند نزدیک خداوند باشد و از او اطاعت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: انسان باید با حضور در جلسات اخلاق و هیأت ها خود را تقویت کند تا در بزنگاه ها بتواند به موقع عمل کند./1323/پ202/س 

ارسال نظرات