۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۴۰۲۹۷
امام جمعه مراغه:

شیعه و سنی در قبال وحدت امت اسلامی مسؤول هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که شیعه و سنی در قبال وحدت امت اسلامی مسؤول هستند، گفت: هرگونه جریان انحرافی در خلاف جهت وحدت اسلامی محکوم است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با تأکید بر این‌که تلاش دشمنان همواره در راستای تفرقه میان مسلمانان بوده است، اظهار داشت: جریان تکفیری وحدت میان شیعه و سنی را نشانه گرفته است.


وی با بیان این‌که راه افتادن جنگ های مذهبی در منطقه آرزوی دیرین دشمنان اسلام است، افزود: با توجه به توطئه های دشمنان اسلام، هم اکنون مسؤولیت علمای شیعه و سنی بیشتر از گذشته شده تا بتوانند آرمان های اسلام ناب محمدی را بهتر از گذشته به جهانیان معرفی کنند.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که شیعه و سنی در قبال وحدت امت اسلامی مسؤول هستند، گفت: هرگونه جریان انحرافی در خلاف جهت وحدت اسلامی محکوم است، به عبارت دیگر وحدت بین شیعه و سنی مبنای موفقیت و اعتلای دین اسلام بوده و هم اکنون جامعه اسلامی بیشتر از گذشته به این مساله نیاز دارد.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هفته وحدت فرصت مناسبی برای نمایش اتحاد بین شیعه و سنی علیه گروه های تکفیری است، گفت: وحدت و یکدلی مسلمانان با یکدیگر زمینه و مسیر پیروزی بر دشمنان اسلام را فراهم می کند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که وحدت امت اسلامی اجازه سوء استفاده به دشمنان و فرصت طلبان غربی را نخواهد داد، گفت: آنچه مسلم است؛ اتحاد بین شیعه و سنی می تواند بسیاری از افراطی گری های موجود در منطقه را نابود کند.


وی با بیان این‌که دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام می دهد، افزود: استکبار جهانی با صرف هزینه های بسیار، گروهک های تروریستی مانند داعش و تکفیری ها را علم می کند تا بتواند به هدف خود دست یابد، اما همین مسائل باعت شده هر روز شاهد وحدت و اتحاد بیشتر مسلمانان جهان با یکدیگر باشیم.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که وحدت تنها با بصیرت و آگاهی نسبت به فتنه‌ها و توطئه های دشمنان حاصل خواهد شد، گفت: گروه های تکفیری با افراطی گری های خود به نام اسلام، به جنایاتی دست می زنند تا جهانیان را نسبت به این دین مقدس بدبین کنند و به نام اسلام، تزلزل ارکان جامعه اسلامی را فراهم کنند./935/پ202/ب6

ارسال نظرات