۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۴۰۲۹۵
همزمان با میلاد رسول اکرم؛

جمعی از طلاب حوزه علمیه مراغه معمم شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم عمامه‎‌گذاری طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه برگزار شد.
مراسم عمامه گزاري طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم عمامه‎‌گذاری طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه امروز با حضور دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم و جمعی از مردم و ائمه جمعه شهرهای استان برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در این مراسم پوشیدن ردای روحانیت توفیقی برای طلاب به منظور ترویج دین اسلام دانست و گفت: خداوند به واسطه لطفش به این افراد عنایت می کند تا آنان دین اسلام و مذهب جعفری را به بهترین نحو ترویج دهند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که طلاب همواره در عرصه های تبلیغی و زندگی خود بایستی جلب رضایت الهی و خلق را در نظر داشته باشند، افزود: مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه از باشکوه‏ترین بخش‏ زندگی سربازان امام زمان(عج) است که باید به آن توجه ویژه کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که سیره رسول گرامی اسلام بایستی مورد توجه جدی و عملی طلاب علوم دینی قرار گیرد، گفت: اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می دانید بایستی آگاهی کامل نسبت به مکتب جعفری داشته باشید، تا بتوانید در مقابل شبهات القائی دشمنان ایستادگی کنید.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هفته وحدت فرصت مناسبی برای نمایش اتحاد بین شیعه و سنی علیه گروه های تکفیری است، ادامه داد: وحدت و یکدلی مسلمانان با یکدیگر زمینه و مسیر پیروزی بر دشمنان اسلام را فراهم می کند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه هر روز شاهد وحدت و اتحاد بیشتر مسلمانان جهان با یکدیگر هستیم، تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام می دهد و با صرف هزینه های هنگفت، گروهک های تروریستی مانند داعش و تکفیری ها را علم می کند تا بتواند به هدف خود دست یابد.


وی با بیان این‌که دشمنان تمام تلاش خود را برای انحراف در اسلام ناب محمدی به کار بسته است، گفت: گروه های تکفیری با افراطی گری های خود به نام اسلام، به جنایاتی دست می زنند تا جهانیان را نسبت به این دین مقدس بدبین کنند و به نام اسلام، تزلزل ارکان جامعه اسلامی را فراهم کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه اتحاد بین شیعه و سنی می تواند بسیاری از این افراطی گری ها را نابود کند، خاطرنشان کرد: همواره در طول 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با انواع روش ها و تهدیدها علیه کشور اقدام کرده اند./935/پ202/ب6

ارسال نظرات