۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۴۰۱۶۶
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

امیرکبیر نشان داد یک انسان می‌تواند نقش یک ملت را ایفا کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امروز در نخستین همایش بزرگداشت میرزا تقی خان امیرکبیر گفت: امیرکبیر نشان داد یک انسان می‌تواند نقش یک ملت را ایفا کند و او با همه کمبودها و مشکلات توانست اقداماتی انجام دهد که همیشه مایه خیر و برکات است.
حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی امروز در نخستین همایش بزرگداشت میرزا تقی خان امیرکبیر در شهرستان فراهان استان مرکزی بیان داشت: داشتن شخصیت تاریخی، پیشرفت و درخشش در دوران جوانی در عرصه مدیریت کلان کشور ، پذیرش صدراعظمی و خلق آثار ماندگار، مدیریت مبتنی بر دانش، عقل، اراده و اخلاق از خصوصیات ارزنده میرزا تقی خان امیرکبیر است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: امیرکبیر ستاره ای فروزان است که در دورانی که جز ظلمت و تباهی هیچ چیز دیگری از آن ثبت نگردید در قاب آسمان ایران درخشید و افتخار آفرین بود و باعث عزت و توسعه کشور شد و همچنین تحول های عظیمی را در وطنمان به دست آورد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: غروب زودهنگام ایشان در سن 48 سالگی مایه تأسف و تأثر بوده است اما با وجود اینکه 168 سال از شهادت او می گذرد هر بار نام و خدماتش در ذهن تداعی و اشک های آزادی خواهان سرازیر می شود.

وی افزود: امیرکبیر در کشورمان پیشگام در عرصه توسعه و پیشرفت بود و غروب زودهنگام ایشان مایه تأسف و تأثر بوده است و با وجود این که سال ها از شهادت او می گذرد هر بار نام و خدماتش در ذهن تداعی و اشک های آزادی خواهان سرازیر می شود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: همانطوری که خداوند در قرآن کریم از حضرت ابراهیم (ع) به عنوان یک ملت یاد می کند، امیرکیبر نیز نمونه ای از این کلام خداوند متعال است و امیرکبیر نشان داد یک انسان می‌تواند نقش یک ملت را ایفا کند و او با همه کمبودها و مشکلات توانست اقداماتی انجام دهد که همیشه مایه خیر و برکات است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیرکبیر در دوران کوتاه سه سال و دو ماه فعالیت خود در مبارزه با مزدوران و رشوه گیران قاجار در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی منشأ تحولات ماندگار شد و راه را برای حرکت ملت ایران هموار کرد و زمانی که دستگاه فاجار از مفاسد پر بود او منشأ تحول عظیم و تغییری بزرگ گردید.

وی ادامه داد: امیرکبیر در زمان کوتاه کارهای بزرگی برای کشور انجام داد و اگر این شخصیت بزرگ سیاسی می توانست در جایگاه مدیریت کشور در زمان بیشتری حضور داشته باشد امروز تاریخ ایران به گونه ای دیگر ورق می خورد.


حجت الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد: نمایندگان مردم در شوراها و مجلس قانون‌گذاری دستگاه‌های اجرائی و در مسؤولیت‌های کلان باید میرزا تقی خان امیرکبیر سر لوحه خود قرار دهند تا بتوانند کارهای بزرگ و تحولات عظیم برای کشور رقم بزنند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این که مهمترین سرمایه ملت ایران استقلال سیاسی است خاطرنشان کرد: مهم ترین سرمایه ملت ایران استقلال سیاسی است که در عزم و اراده ملت مومن و موحد ایران زمین تجلی یافته است و ملت عزیز ایران تا پای جان از ارزشها و آرمانهای نظام خود دفاع می کنند.



حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه گفت: امنیت سرمایه بزرگی است که میرزا تقی خان برای به دست آوردن آن با مشکلات زیادی مواجه شد و ملت ایران امروز نماد امنیت در منطقه و جهان به شمار می رود. /842/پ202/ب6

ارسال نظرات