۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۴۰۰۲۶
نماینده خبرگان رهبری:

تضعیف وحدت مسلمانان عامل ورود استعمارگران و مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: مسلمانان سراسر کشورهای جهان باید با تکیه بر مشترکات اعتقادی، اختلافات سیاسی را کنار گذاشته به فکر تشکیل و تحقق امت واحده باشند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد مسعود رسول اکرم(ص) اظهار داشت: شناخت ضرورت‌ها، مبانی و راهکارهای تحقق وحدت امت اسلامی در شرایط امروز جهان اهمیتی دوچندان یافته است.

 


وی هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تبیین مؤلفه‌های گسترش همبستگی و اتحاد بین مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد: شیعه و سنی با تکیه بر مشترکات که از ضرورت های کنونی جهان اسلام است، می توانند مشکلات خود را با تکیه بر ظرفیت های داخلی حل کرده و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که حفظ و تقویت وحدت مسلمانان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عامل در مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان است، تصریح کرد: مسلمانان سراسر کشورهای جهان باید با تکیه بر مشترکات اعتقادی، اختلافات سیاسی را کنار گذاشته به فکر تشکیل و تحقق امت واحده باشند.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تضعیف وحدت مسلمانان موجب باز شدن راه برای ورود استعمارگران و مستکبران به منظور دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی خواهد بود، ضرورت دارد مسلمانان برای گریز از زیاده‌خواهی‌های دشمنان، از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که در فضای خصمانه، مکتب اسلام حقیقی، معارف دین و اهل بیت(ع) فرصت تابش و ارایه پیدا نمی کند، افزود: اگر اختلافات جزئی نیز وجود داشته باشد، مسأله‌ای طبیعی است که می‌توان با راهکارهای تعاملی در راستای همگرایی امت اسلامی حرکت کرد.

 


وی با تأکید بر این‌که تنها با وحدت و انسجام می توان از توطئه های دشمنان عبور کرد، گفت: دشمنان همواره تلاش دارند با روش های مختلف میان مذاهب مختلف اسلامی تفرقه‌افکنی کنند و از فضای بدبینی ایجاد شده نسبت به تحقق اهداف شوم خود بهره جویند، در چنین شرایطی وحدت امری اضطراری است.

 


امام جمعه مراغه راه‌اندازی جنگ‌های مذهبی و گسترش دامنه اختلافات به ویژه میان شیعه و سنی را از توطئه‌های دیرین دشمنان اسلام دانست و گفت: نیاز به وجود فضای آرام مبتنی بر تفاهم و گفت‌وگو در میان امت اسلامی بیش از هر زمان احساس می شدو، کسانی که با نام شیعه یا سنی، جنگ های فرقه ای راه می اندازند، به یقین هر دو ایادی دشمنان اسلام هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات