۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۳۹۷۴۰
آیت‌الله اراکی:

اختلافات مذهبی سبب تضعیف امت اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که در شرایطی که اصل اسلام در خطر است باید از اختلافات دوری کنیم، بر حفظ وحدت تأکید کرد و گفت: اختلافات مذهبی سبب تضعیف امت اسلامی می‌شود.
نشست خبري آيت الله اراکي در اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که در حال حاضر اصل اسلام در خطر است و دشمن می خواهد از طریق گروهک های ترورسیتی اسلام را نابوده کرده و آن را مورد تهدید قرار دهد، گفت: در چنین شرایطی تاکید بر اختلافات حرام است و ما هم باید مانند پیشوایان دینی خود با سایر فرق اسلامی در دوستی و تفاهم زندگی کنیم.

 

وی با اشاره به این که در صدر اسلام پس از رحلت پیامبر(ص) از آن جایی که اصل اسلام در خطر بود حضرت علی(ع) سکوت کردند و در کنار سایر فرق اسلامی به حیات خود ادامه دادند، عنوان کرد: امام صادق(ع) هم به همین شیوه در کنار اهل سنت زندگی کردند و بیشتر شاگردان ایشان هم اهل سنت بودند که این موضوع نشان می‌دهد اگر اصل دین در خطر باشد باید بر مبنای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی زندگی کنیم.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که وحدت به معنای تعطیل کردن گرایشات مذهبی نیست، ادامه داد: زمانی که ما درباره وحدت صحبت می‌کنیم به این معناست که در کنار یکدیگر با آرامش زندگی کرده ولی می توانیم در دانشگاه ها و در مدارس خود به صورت دوستانه با دیگر فرق جلسات وضع و بحث گذاشته و اندیشه های خود را برای یکدیگر بیان کنیم.

 

آیت الله اراکی با اشاره به این که آیت الله بروجردی اندیشه های تقریب مذاهب اسلامی را به صورت دقیق بنیان گذاری کرده اند، افزود: ایشان در ارتباطات خود با دیگر علمای اسلام در الازهر مصر مدرسه تقریب مذاهب اسلامی را بنیان نهادند و علمای اسلام را برای حفظ دین تحت لوای یک پرچم متحد و سنت رسول خدا(ص) را درباره رحمت و مهربانی میان مسلمانان به آنها یادآوری کردند.

 

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی ناسزا گویی به سایر مذاهب اسلامی و تاکید بر اختلافات مذهبی نه تنها موجب تقویت اسلام نمی شود بلکه امت اسلامی را ضعیف می کند، اظهار کرد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ایجاد اختلاف میان امت و تاکید بر آن حرام است.

 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که مسلمانان باید در زمینه ایجاد وحدت در جهان اسلام کوشا باشند، یادآور شد: داعش از نقطه اختلاف میان مذاهب اسلامی سوء استفاده کرده و در حال اجرای نقشه های پلید دشمنان اسلام است به همین علت بر علمای اسلام و مسلمانان واجب است با وحدت با اندیشه های تکفیری مقابله کنند زیرا تأکید بر اختلافات زمینه نابودی اسلام را فراهم کرده و سبب می شود تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی در معرض تهاجم دشمنان اسلام قرارگیرند./837/پ202/ی 

ارسال نظرات