۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۶۵۶
استاد دانشگاه:

ریشه کنی فساد در کشور نیازمند همراهی همه نهادها با دولت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور، گفت: ریشه کن کردن فساد و رانت در کشور نیازمند همراهی نهادها، مسؤولان، نخبگان و آحاد مردم با دولت در مبارزه با فساد است.
عباس کيفي بجستاني - استاد معارف و علوم ديني دانشگاه هاي خراسان شمالي

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تأکید بر لزوم کمک به دولت در راستای رفع مشکلات و گرفتاری های موجود در کشور، اظهار داشت: دولت یازدهم از زمان آغاز فعالیت تلاش های بسیاری برای برطرف کردن مشکلات مردم انجام داده و در این زمینه همه ما وظیفه داریم به دولت کمک کنیم چرا که کمک به دولت، کمک به نظام و مردم شریف ایران است.

 

وی افزود: وظیفه تک تک افراد کشور است که در پشتیبانی دولت بیش از پیش تلاش و کوشش کرده و زمینه ای را فراهم کنند که دولت تدبیر و امید در فضایی آرام و به دور از هیاهو، مشکلات مختلف کشور و مردم را حل کند.

 

کیفی بجستانی با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب از اقدامات و تلاش های دولت یازدهم برای رفع مشکلات و گرفتاری های مردم تجلیل کرده اند، گفت: همه ما می بایست با تأسی از رهبری به دولت کمک کنیم تا در اجرای مأموریت‌ها موفق باشد چرا که همراهی و کمک اقشار مختلف مردم در این راستا قطعا توسعه و پیشرفت بیش از پیش کشور را در پی خواهد داشت.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کشور تصریح کرد: همه ما باید به رییس‌جمهوری که در نام و مسلک روحانی است، افتخار کرده و تمام تلاش خود را به کار گماریم تا با اجرای برنامه های مناسب دولت کشوری سربلند داشته و بتوانیم از آرمان های نظام و انقلاب در عرصه عمل پاسداری کنیم.

 

این مدرس دانشگاه لازمه‌ توسعه‌ کشور را تلاش توأمان مردم و دولت دانست و اضافه کرد: آن چه که یک ملت را به حرکت در می‌آورد معرفت عمومی است پس نباید کاری انجام داد که معرفت عمومی به آسیب دچار شود.

 

وی با تأکید بر این که اگر دولت بر مشکلات غلبه کند مردم از نظام راضی خواهند بود، گفت: باید به دولت کمک کنیم تا بر مشکلات غلبه کند و در این زمینه هیچ نوع کم کاری و یا خدای ناکرده مانع تراشی پذیرفتنی نیست.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید در راستای مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: همه نهادها، مسؤولان، فرهیختگان، نخبگان و آحاد مردم باید در مبارزه با فساد به دولت کمک کنند تا دولت بتواند فساد و رانت را در کشور از بین ببرد.

 

به گفته کیفی بجستانی ریشه کن کردن فساد و رانت در کشور نیازمند همراهی نهادها، مسؤولان، نخبگان و آحاد مردم با دولت در مبارزه با فساد بوده و اگر این مشارکت نباشد نمی توان انتظار مؤفقیت چندانی داشت.

 

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در این انتخابات مردم بصیر ایران اسلامی یک روحانی برجسته و آگاه به مسائل روز کشور که دارای تجارب ارزنده ای بود را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند و در مدت زمان یک سال و چند ماه گذشته نیز با تلاش های این دولت آرامش و انسجام خوبی در کشور حاکم شده است.

 

وی با تأکید بر این که از این رو همه ما وظیفه داریم دولت را بیش از پیش کمک کنیم، تصریح کرد: باید در ارزیابی‌های خود منصفانه عمل کرده و انتقادها نیز منصفانه باشند تا با تلاش های دولت تدبیر و امید، پیشرفت جامعه بیش از پیش حاصل شده و تحولات مناسبی در بخش های مختلف کشور روی دهد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات