۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۳۹۰۲۰
همزمان با جشن آغاز امامت مهدی موعود؛

نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) با رقابت افزون بر دو هزار نفر در استان خراسان شمالی نیز برگزار شد.
آموزش معارف مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، دوازدهم دی ماه همزمان با سالگرد آغاز امامت امام زمان(عج)، نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت با شرکت دو هزار و 191 شرکت کننده خواهر و برادر بالای 15 سال در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی همزمان با دیگر نقاط کشور برگزار شد.

 

این آزمون در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در حوزه های امتحانی دانشگاه آزاد اسلامی ویژه برادران، دانشگاه پیام نور ویژه خواهران و دانشکده علوم قرآنی برای برادران و خواهران، شهرستان اسفراین در محل دانشگاه پیام نور، جاجرم در محل دانشگاه پیام نور و در شهرستان راز و جرگلان برای برادران در دانشگاه پیام نور و برای خواهران نیز در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

محل برگزاری نخستین آزمون معارف مهدویت در شهرستان فاروج برای برادران و خواهران هنرستان تلاش، شهرستان گرمه برای برادران دانشگاه پیام نور و خواهران هنرستان عزت و در شهرستان مانه و سملقان نیز برای برادران و خواهران حوزه علمیه این شهرستان بود.

 

شیرالله عصمتی، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این آزمون در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سنجش میزان معلومات عمومی در حوزه مهدویت، ایجاد انگیزه و تشویق برای فراگیری آموزش های مهدویت، بررسی میزان تأثیرگذاری دوره های برگزار شده و ... را از جمله اهداف برگزاری این آزمون ذکر کرد.

 

وی افزود: برای این آزمون دو هزار و 191 خواهر و برادر در استان خراسان شمالی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 129 شرکت کننده با مراجعه به پورتال جامع مهدویت به آدرس MAHDAVIAT.IR و دو هزار و 62 نفر نیز با مراجعه حضوری ثبت نام کرده بودند.

 

عصمتی با بیان این که محورهای اصلی آزمون معارف مهدویت شامل معارف عمومی در حوزه مباحث قرآنی، حدیثی، کلامی و تاریخی امامت به ویژه در بخش مهدویت و بخش‌های ویژه نظیر ادیان و مذاهب، قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن، اخلاق و تربیت، حکومت و سیاست بود، خاطرنشان کرد: دریافت کارنامه ارزشیابی، دریافت گواهینامه آزمون بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و دریافت جوایز ارزنده از جمله مزایای شرکت در این آزمون بود.

 

به گفته وی نتایج نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت نیمه دوم اسفندماه اعلام شده و به سه نفر نخست و برگزیده استان به ترتیب کمک هزینه سفر عمره مفرده به مبلغ 10 میلیون ریال، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ هفت میلیون ریال و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 2.5 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

 

عصمتی با بیان این که با اعلام نتایج این آزمون به 14 نفر از برگزیدگان استانی آن به نیت 14 معصوم(ع) جوایز ارزنده ای اهدا می شود، گفت: همچنین به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) به 9 نفر برگزیده کشوری این مسابقات نیز هر کدام 20 میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا خواهد شد.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی اظهار داشت: آزمون معارف مهدویت تنها مختص به امسال نبوده و در سال های آینده نیز دوره های بعدی آن برگزار می شود.

 

به گفته وی اگر چه در سال جاری سطح برگزاری این آزمون عمومی بود اما بر اساس برنامه قرار است در سال های آینده دوره های تخصصی و ویژه معارف مهدویت نیز در کشور و متعاقب آن در استان خراسان شمالی برگزار شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات