۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۳۸۸۲۶
مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی میزبان نخستین آزمون معارف مهدویت خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به این که خراسان جنوبی برای نخستین بار در طی چند سال اخیر میزبان آزمون معارف مهدویت خواهد بود، گفت: تاکنون بیش از 60 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.
خراسان جنوبی میزبان نخستین آزمون معارف مهدویت خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد رضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این که نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت جمعه 12 دی‌ماه در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: محل این آزمون دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است.

 

وی با بیان این که به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر برای شرکت در آزمون ضروری است، افزود:  شناسایی چالش های  آموزشی در بخش معارف و دست یابی به اشکالات شرکت کنندگان در استان از اهداف برگزاری این آزمون است.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به این که این آزمون شامل معارف عمومی، مباحث قرآنی، حدیثی، کلامی و تاریخی مربوط به امامت امام زمان و بخش‌های ویژه در زمینه دیدگاه ادیان و مذاهب، قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن، اخلاق و تربیت، حکومت و سیاست در فرهنگ مهدویت می شود، اظهار کرد: منابع این آزمون از کتاب الکترونیک دربرگیرنده گزیده‌ای از کتاب ارزشمند دانشنامه حضرت مهدی(عج) است و علاقه ‌مندان می‌توانند این کتاب الکترونیک را از پایگاه mahdaviat.ir دانلود و مطالعه کنند.

 

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 300 کانون مهدویت در سطح استان فعال است، افزود: این کانون ها به خصوص کانون هایی که در دانشگاه ها قرار دارند به صورت هفتگی برای مخاطبان و اعضای خود برنامه اجرا کرده و سعی می کنند در قالب برنامه های مختلف از جمله نمایش فیلم و نشست های تخصصی  فرهنگ مهدویت و انتظار را به مردم و قشر دانشجو معرفی کنند.

 

وی با بیان این که  باید کانون های مهدویت در تمامی نهادهای استان به صورت گسترده رشد کرده و فرهنگ مهدویت را سرلوحه کار مردم قرار دهند، ادامه داد:  متاسفانه امروز شاید نامی از فرهنگ مهدویت در میان مردم وجود داشته باشد ولی فرهنگ مهدویت نتوانسته به عمل و خانه های مردم رسوخ کرده و جز اولویت های آنها باشد.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی همچنین از برگزاری گفت و گوهای ماهانه و هفتگی مهدویت با حضور مبلغان برجسته بومی و ملی در هر یک از شهرستان های استان خبرداد و افزود: استقبال مردم از برنامه های بنیاد مهدویت در سطح استان بسیار خوب بوده است.

 

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که باید تمامی فعالیت های جامعه بر محور فرهنگ مهدویت انجام شود، ادامه داد: تا زمانی که فرهنگ مهدویت را وارد جامعه نکنیم نخواهیم توانست در توسعه این فرهنگ الهی در جامعه موفق شویم و هرچه که حرکت در مسیر شاخص های مهدویت در جامعه کند باشد به همان مقدار از فرهنگ مهدویت دور خواهیم شد.

 

وی یادآور شد: بنیاد مهدویت آمادگی پذیرش هر گونه پیشنهاد را در استان را برای گسترش این فرهنگ دارد و آماده همکاری با کانون ها و انجمن های مهدویت در سراسر خراسان جنوبی است. همچنین علاقه مندان می توانند در دوره های آموزشی عمومی و تخصصی این بنیاد شرکت کنند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات