۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۳۸۷۸۳
نقش دولت استعمارگر آمریکا در گسترش فرقه‌های انحرافی

حکایت صداقت آمریکایی در تاریخ انحراف آفرینی استکبار

خبرگزاری رسا ـ در این یادداشت اسناد و مدارک مهمی از حضور و نقش آفرینی استعمارگر یکه تاز در عرصه‌های استکباری، آمریکای جنایتکار را در فرقه سازی و حمایت و تقویت بهائیت بررسی خواهیم کرد.
آمريکا

 

در دو بخش گذشته از این پژوهه، گفته شد که اسلام ستیزان و دشمنان مذهب جاودان شیعه، برای مبارزه با آموزه های حیات بخش تشیّع، دست به تحریف و ایجاد انحراف در محتوا و مصداق برترین اعتقاد شیعه، یعنی اعتقاد به منجی آخرالزمان با نام مهدی موعود(عج) زدند؛ در بخش اول و دوم از این مقالات، نقش دولت های استعمارگر روسِ تزاری و انگلیس در حمایت و گسترش فرقه های منحرفی چون بابیت و بهائیت را به طور خلاصه بیان کردیم. در این بخش نیز اسناد و مدارک مهم از حضور و نقش آفرینی استعمارگر و یکه تاز در عرصه های استکباری، آمریکای جنایتکار را در فرقه سازی و حمایت و تقویت بهائیت بررسی خواهیم کرد.

سومین دولت استعماری که بهائیت در طول تاریخ پیوندی عمیق و استوار با آن ایجاد کرد(و هنوز بیشترین ارتباط را با او دارد!) ایالات متحده آمریکا است که با توجه به مواضع ستیزه جویانه اش به حق از طرف بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره)، «شیطان بزرگ» لقب گرفته است.

از نظر بهائیان، مهد امرالله(بهائیت) ایران است؛ ولی مهد نظم اداری امرالله و در واقع مرکز سازماندهی تشکیلات بهائیت در آمریکا قرار دارد. دومین مشرق الاذکار بهائیان در جهان، در شهر شیکاگوی آمریکا بنا نهاده شده که عباس افندی در سفرش به آمریکا سنگ بنای آن را گذاشته است.

 

 

بر اساس آمار منتشره از سوی سایت رسمی محفل ملی بهائیان آمریکا: تعداد کل بهائیان آمریکا رقمی در حدود 155 هزار نفر است که شامل ایرانیان بهائی مقیم آمریکا هم می شود. این منبع تعداد کل بهائیان دنیا را رقمی در حدود 6 میلیون نفر اعلام می کنند. این بدان معنا است که بهائیان آمریکا در حدود 5/2 درصد کل بهائیان جهان را تشکیل می دهند.

حال با توجه به این آمار، سوالی اساسی به ذهن می آید که چرا در حالی که تنها 5/2 درصد بهائیان مقیم آمریکا هستند، 70 تا 80 درصد کرسی های نه نفره بیت العدل اعظم در قبضه آمریکایی هاست!؟ آمریکایی هایی که نه بهائی زاده اند و نه سابقه درخشانی در بهائیت داشته اند![1]

 

اسناد ارتباط بهائیت با آمریکا

در تاریخ و حتی کتب و نشریات خود بهائیان، شواهد زیادی دال بر پیوند و همکاری آنان با مقامات دولتی و حتی امنیتی آمریکا وجود دارد، که به برخی از این ارتباطات اشاره می کنیم:

1) ارتباط با مستشاران آمریکایی در ایران: همراهی و مهمانداری بهائیان از مستشاران آمریکایی در ایران، نظیر میزبانی هوشمند فتح اعظم(عضو بعدی بیت العدل بهائیان در اسرائیل) در دهه 1320 ش از رابرت کیولیک.[2] 

2) حضور ادوارد شلسینگر(مبلغ یهودی تبار بهائی آمریکایی! و عضو هیأت مستشاری نظامی آن کشور در صنایع الکترونیک ایران عصر پهلوی) پس از بازنشستگی در کلاس های تبلیغی بهائیان در ایران.

 

 

3) مجله اخبار امری، ارگان بهائیان، در سال 1351ش. تحت عنوان «فعالیت های ایالات متحده آمریکا» گزارش می دهد که «در کتابی که به زودی از طرف ارتش ایالات متحده آمریکا چاپ می شود، مطلبی درباره دیانت بهائی درج خواهد شد.» مجله مزبور در ادامه خاطر نشان می سازد که: «این پیشرفتی است بسیار بزرگ، زیرا اطلاعاتی صحیح درباره امر بهائی در اختیار خوانندگان می گذارد»[3]

4) در جلسه جوانان بهائی آمریکا که در ایام کنفرانس جهانی بهائیان در آمریکا(سنت لوئیز-میسوری،اوت1974) برگزار شد. در کنار تلگراف های تبریک محافل ملی بهائیان نقاط مختلف جهان ، فرماندار ایالت کانزاس نیز تلگراف تبریکی مخابره کرده و متذکر شده بود امیدوارم کنفرانس آینده ی بهائیان در ایالت کانزاس تشکیل شود.[4]

 

5) اخبار امری تحت عنوان «چاد» می نویسد:« دوشیزه یزدی درباره ی سفرشان به چاد نیز گزارش می دهند "من به اتفاق مهاجرین برای یک مدت 13روز  به مسافرت رفتم. درست قبل از عزیمت با سفیر آمریکا و با رئیس گروه صلح در چاد ملاقات کردم. هر دو درباره ی امر (بهائیت) اطلاع داشتند و شخص دوم درباره ی عادات و سنن و معتقدات ده نشینان مناطق، اطلاعات مختصری به من دادند که برایم بسیار مفید بود و مرا در موقعیت  محکمی قرار داد.

 

 

به یاد می آورم که حضرت ولی امرالله (شوقی افندی) به مهاجرین توصیه می فرمودند که با السنه و عادات و سنن مناطق مهاجرتی خود آشنا شوند تا از آن راه با شرایط محلی، شیوه ی تبلیغ را تطبیق دهند. حکمت این نکته را بعداً به رأی العین دیدم.»[5]

 

6) بهائیان با کاخ سفید نیز ارتباطی عمیق برقرار کرده بودند. حضور بهائیانی چون فیروز کاظم زاده در کسوت مشاوران فرهنگ کاخ سفید و فراتر از آن، حمایت آشکار رؤسای جمهور آمریکا (لیندن جانسون و رونالد ریگان) از این فرقه در سالهای پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران حکایت از این ارتباط هست.

 

7) مجله اخبار امری در بخش «اخبار جامعه جهانی بهائی-آمریکا» از پیام تبریک لیندن جانسون به محفل بهائیان آمریکا به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس بهائیت یاد می کند. نکته جالب توجه در این پیام آن است که این رئیس جمهور صهیونیست آمریکا خطاب به محفل بهائیان آمریکا تصریح می کند:«هدف شما با هدف آمریکا یکی است!»[6]

به همین ترتیب باید به حمایت صریح ریگان (رئیس جمهور وقت آمریکا) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از جاسوسان بهائی در ایران اشاره کرد که با برخورد قاطع امام خمینی(ره) مواجه شد و شرح آن مجالی طولانی می طلبد.

 

 

نقش و جایگاه بهائیت در جهان امروز

 

می توان گفت که تمامی این اقدامات و حمایت ها در راستای زنده نگه داشتن این فرقه ی انحرافی سالها بعد بطور کامل به رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی واگذار شد. امروزه کاملا روشن است که بهائیان نوکران حلقه به گوش فرامین و سیاست های نژادپرستانه ی صهیونیست ها هستند و عالمانه  و عامدانه در زمین حریف و به نفع رقیب و دشمن دیرینه ی اسلام نقش ایفا می کنند.

 

از مجموع آنچه که گفته شد به وضوح بدست می آید که این فرقه ی انحرافی به دلیل نداشتن پایگاه و مقبولیت مردمی و سست بودن پایه های اعتقادی، برای بقاء خود به دامان استعمارگران و قدرت های منفعت طلب شرق و غرب افتاد. قدرت های فرصت طلب نیز با کسب شناخت نسبت به این فرقه ها دریافتند که بهترین راه نفوذ و مخدوش کردن دین مبین اسلام و باورهای تعالی بخش و راهبردی مذهب حقه ی شیعه، ایجاد، تقویت و گسترش مدعیانی در برابر آن است.

 

 

بابیت و بهائیت با دست آویز قرار دادن یکی از مهمترین و متعالی‌ترین باورهای شیعه که حقیقتاً رمز پویایی و امید شیعه هست، یعنی مهدویت و اعتقاد به مهدی موعود(عج) که منجی عالم بشریت خواهد بود، سعی کردند علاوه بر کسب پیروانی چند برای اهداف مادی و موقعیت اجتماعی، با راهنمایی و پرده گردانی‌های استعمار گران ضربه هایی عمیق بر پیکره این باور بزنند.

 

همانطور که در ابتدای پژوهش گفتیم، سعی ما بر این بوده که در نهایت اختصار به کشف اسناد ارتباط فرقه ی بابیت و بهائیت با استعمارگران جهان بپردازیم. راه برای پژوهش های مفصل و نمایان کردن اسناد بیشتری هنوز باز است و امیدواریم که این صفحات گامی کوچک باشد در گشودن این مسیر طولانی.

/928/704/م

امین رفعتی  

منابع:

1)      مکاتیب عبدالبهاء

2)      خطابات عبدالبهاء /  چاپ مصر

3)      اسناد و مدارک بهائیگری /  فضل الله صبحی مهتدی

4)      قرن بدیع /  شوقی ربانی / ترجمه نصرالله مودت

5)      الکواکب الدریه / عبدالحسین آواره

6)      کشف الحیل / عبدالحسین آیتی

7)      ارمغان استعمار /  محمد مهدی اشتهاردی

8)      ایران و قضیه ی ایران / لرد کرزن

9)      بررسی مناسبات ایران و آمریکا /  مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه ایران

10)   بهائیگری / یوسف فضایی

11)   بهائیت به روایت تاریخ /  بهرام افراسیابی

12)   چگونه بهائیت پدید آمد؟ /  نورالدین چهاردهی

13)   حقوق بگیران انگلیس در ایران /  اسماعیل رائین

14)   گزارش های سیاسی علاءالملک /  گردآوری ابراهیم صفایی

15)   مجله آهنگ بدیع / ارگان رسمی بهائیان

16)   اخبار امری / نشریه ی بهائیان

[1] . سایت بهائی پژوهی  / 27 اسفند1385 .

[2] . آهنگ بدیع / سال دوم(1326) / ش 15و16 / ص165 .

[3] . اخبار امری / سال1351ش / ش5 / ص151 .

[4] . بررسی مناسبات ایران و آمریکا (1851 تا 1925) /  ص136و137 .

[5] . اخبار امری / سال 1350 / ش14 / ص497 .

[6] . اخبار امری / مهر1346 / ش7 / ص287و286 .

 

ارسال نظرات