۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۳۸۷۰۱
همزمان با سالروز آغاز امامت مهدی موعود؛

2 هزار نفر در آزمون معارف مهدویت خراسان شمالی رقابت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی گفت: همزمان با سالگرد ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت در این استان با شرکت افزون بر دو هزار نفر برگزار می شود.
آرمون سراسري معارف مهدويت

شیرالله عصمتی، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری نخستین آزمون معارف مهدویت همزمان با سراسر کشور در این استان، اظهار داشت: این آزمون صبح جمعه دوازدهم دی ماه همزمان با سالگرد ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) برگزار می شود.

 

وی از شرکت دو هزار و 191 نفر در این مسابقه در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: این افراد شامل متسابقین خواهر و برادر بالای 15 سال در شهرستان های هشت گانه استان می شوند.

 

عصمتی اضافه کرد: از تعداد کل شرکت کنندگان در این مسابقه مذهبی در استان خراسان شمالی دو هزار و 62 نفر به صورت حضوری و  129 نفر نیز با مراجعه به پورتال جامع مهدویت به آدرس MAHDAVIAT.IR نسبت به ثبت نام در این مسابقه اقدام کرده اند.

 

وی در مورد محتوای نخستین آزمون معارف مهدویت نیز اظهار داشت: این آزمون شامل معارف عمومی موضوع مهدویت و امامت از جمله مباحث قرآنی، حدیثی، کلامی و تاریخی و بخش‌های ویژه نظیر ادیان و مذاهب، قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن، اخلاق و تربیت، حکومت و سیاست است.

 

عصمتی سنجش میزان معلومات عمومی مهدویت در میان اقشار علاقه مند، ساماندهی فرآیند ارزشیابی در رابطه با دانش‌پژوهان دوره‌های معارف مهدوی، بررسی میزان تأثیرگزاری دوره‌های برگزارشده معارف مهدوی، نیازسنجی آموزشی و تأمین خلأهای آموزشی در نواحی مختلف، ایجاد انگیزه و تشویق نسبت به شرکت در آموزش‌های مهدوی و ایجاد آمادگی برای برگزاری جشن امامت مهدی موعود(عج) را از جمله اهداف برگزاری آزموم سراسری معارف مهدویت در استان و کشور برشمرد.

 

وی در ادامه با بیان این که برگزاری آزمون معارف مهدویت مختص امسال نبوده و در سال های آینده نیز برگزار می شود، اظهار کرد: امسال این آزمون در سطح عمومی برگزار می شود اما در سال های آتی دوره های بعدی و تخصصی تر این آزمون نیز برگزار خواهد شد.

 

عصمتی در مورد جوایز و مزایای شرکت در آزمون سراسری معارف مهدویت، عنوان کرد: افزون بر دریافت کارنامه ارزشیابی و دریافت گواهینامه آزمون بیناد حضرت مهدی موعود(عج)، به سه نفر نخست و برگزیده استان به ترتیب کمک هزینه سفر عمره مفرده به مبلغ 10 میلیون ریال، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ هفت میلیون ریال و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 2.5 میلیون ریال اهدا می شود.

 

به گفته وی همچنین به 14 نفر از برگزیدگان استانی این مسابقه به نیت 14 معصوم(ع) جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی اظهار کرد: افزون بر این به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) به 9 نفر برگزیده کشوری این مسابقات نیز هر کدام 20 میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا می شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات