۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۳۷۲۴۵
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری مسابقات تسنیم و تلاوت قرآن کریم در اهواز

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان اظهارداشت: مسابقات سومین دوره مسابقات تسنیم و دومین دوره مسابقات تلاوت فردا در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار می شود.
مسابقات سراسري قرآن کريم مرحله استاني

قاسم مقدمی، مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در اهواز ابرازداشت: این مسابقات با حضور 120 شرکت کننده، 4 و 5 دی ماه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار می شود.

وی افزود: مسابقه های ویژه برادران صبح پنج شنبه و مسابقات ویژه خواهران صبح جمعه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می شود.

مقدمی استقبال شرکت کنندگان از برگزاری این مسابقات را بسیار مطلوب توصیف و عنوان کرد: مسابقات تسنیم که ویژه کارکنان نهادهای دولتی و فرزندان آن ها است در دو گروه جداگانه مدیران، کارکنان و فرزندان بالای 18 سال و زیر 18 سال برگزار می شود.

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: در گروه سنی فرزندان در حال تحصیل رشته حفظ، در رده سنی 7 سال به پایین حفظ 10 سوره آخر قرآن کریم، در رده تحصیلی اول، دوم و سوم ابتدایی حفظ 20 سوره آخر قرآن کریم و در رده تحصیلی چهارم، پنجم و ششم ابتدایی حفظ 30 سوره آخر قرآن کریم و در مقطع تحصیلی دبیرستان حفظ 1 جزء از قرآن  کریم و قرائت، فصیح‌خوانی(صحت قرائت نماز) مورد آزمون قرار می‌گیرد.

وی افزود: آزمون کتبی آقایان و بانوان پنج‌شنبه ساعت 10 در سالن اجتماعات ادار‌ه‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

مقدمی درباره دومین دوره مسابقات تلاوت قرآن کریم اظهارداشت: این دوره مسابقات با رویکرد جدیدی نسبت به مسابقات دوره های پیش انجام خواهد شد و افزون بر تلاوت و ادای محفوظات شرکت کنندگان باید با مفاهیم آیات قرآن آشنایی کامل و بر آن ها تسلط داشته باشند.

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان عنوان کرد: قاسم بستانی، ناصر دغاغله، محسن مزرعاوی، ناجی حیدری و اخوان اقدم داوری این مسابقات در بخش برادران را بر‌عهده دارند.

وی گفت: از هر یک از شهرستان های خوزستان 3 نفر قاری در این مسابقه های شرکت خواهند کرد.

مقدمی هم زمانی این مسابقات با مسابقات اداره کل اوقاف و امور خیریه را سبب عدم تمرکز شرکت کنندگان توصیف و عنوان کرد: تلاش های انجام شد تا این هم زمانی به وجود نیاید اما به نتیجه ای نرسید.

وی در رابطه با مشارکت در نمایشگاه نماز اهواز ابرازداشت: اتحادیه مؤسسه های قرآنی به صورت قرعه یکی از مؤسسه ها را برای شرکت در این نمایشگاه دعوت خواهد کرد.

مسؤول دارالقران تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین گفت: در این نمایشگاه یک استاد قرآن از طرف دارالقرآن  حضور خواهد داشت.

گفتنی است، مسابقات تسنیم ویژه کارکنان نهادهای دولتی و فرزندان آن ها بوده که برای توجه به معانی قرآنی کریم انجام می شود و پرداختن به مفاهیم بلند قرآن کریم جهت نهادینه کردن فرهنگ دینی و نخبه پروی از هدف های برگزاری آن است./9452/ت303/ب2

ارسال نظرات