۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۳۷۱۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

غربت جامعه اسلامی به خاطر بی بصیرتی برخی از خواص است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اسلام از همان ابتدا غریب ظهور کرد و تا آخر هم غریب باقی خواهد ماند، گفت: امروز نیز سکوت برخی از خواص و بی بصیرتی آنان جامعه را غریب کرده است.
حجت الاسلام محمد جواد سيفي مازندراني حجت الاسلام محمد جواد سيفي مازندراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد جواد سیفی مازندرانی استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در حسینیه علقمه شهرستان کاشان گفت: در کنار این همه شور، اشک، شعور و معرفت و شناخت از اهل بیت(ع)، آن چه مهم است پیامی است که عاشورا و کربلا از شهادت امام حسین(ع)، امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا(ع) دارد که بعد از 1400 سال به ما می رسد.

 

وی افزود: این پیام به این معنا است که تمام آیات قرآن و کتاب های آسمانی تنها برای یک هدف آمده اند و آن نیز نشان دادن راه سعادت و رستگاری به مردم است.

 

به گفته وی، امام حسین(ع) تنها هم می توانست به کربلا برود اما همه را با خود به کربلا برد تا به دنیا بگوید وظیفه، زن و مرد، کوچک و بزرگ نمی شناسد و همه در برابر دین خود مسؤول هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آورشد: اگر کسی حتی با خودش فکر کند که تمام آیات قرآن و پیامبران الهی همه داستان بوده است باید بداند که هنوز به خدا ایمان نیاورده است.

 

حجت الاسلام سیفی گفت: این منبرها برای گفتن داستان انبیا نیست بلکه برای این است که بر فراز این منبر ها گفته شود که چه اتفاقی سبب تیرباران جنازه امام حسن مجتبی(ع)، شکافته شدن فرق امیرمومنان(ع) و آتش زدن درب خانه فاطمه زهرا و جان دادن غریبانه امام رضا(ع) است.

 

وی افزود: اگر ما شیعیان توانستیم تاریخ زندگی پیامبر و امت ایشان را بیان کنیم و عامل تیرباران جنازه امام حسن مجتبی(ع) و علت شهادت امام حسین و شهادت غریبانه امام رضا(ع) را بیان کنیم شیعه موفقی خواهیم بود.

 

به گفته وی هر گروه و حزبی که سرنوشت خودشان را هر گونه که رقم بزنند، خداوند نیز همان سرنوشت را برایشان رقم خواهد زد.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرار نیست مردمی که بعد از یک هزار و 400 سال انقلابی را با الهام از ولایت مطلقه فقیه و با نثار جان هزاران شهید به پیروزی رسانیدند تصور کنند کار خود را انجام داده اند و کار تمام است.

 

وی افزود: امروز بعد از پیروزی انقلابی که برای آن شهیدان بسیاری تقدیم اسلام شده است باید راه آنان را  ادامه داد تا این انقلاب را به انقلاب ولی عصر امام زمان(عج) متصل شود.

 

حجت الاسلام سیفی یادآورشد: هیچ کس قرار نیست انقلاب اسلامی ما را بیمه کند مگر با متصل شدن به انبیای الهی و اهل بیت(ع) تا به انقلاب آسیبی نرسد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این که اسلام از همان ابتدا غریب ظهور کرد و تا آخر هم غریب باقی خواهد ماند افزود: امروز نیز سکوت برخی از خواص و بی بصیرتی آنان جامعه را غریب کرده است.

 

وی افزود: اگر بصیرت وجود داشت کسی جرأت نمی کرد درب خانه فاطمه زهرا(س) را به آتش بکشد و این آتش بی بصیرتی بود که درب خانه فاطمه زهرا(س) را سوزاند.

 

حجت الاسلام سیفی یادآور شد: در زمان شهادت امام رضا(ع) زنانی بودند که آنقدر فهم و بصیرت بالایی داشتند که مهریه های خود را حلال کردند تا اجازه داشته باشند در تشیع جنازه امام رضا(ع) شرکت کنند.

 

وی افزود: امروز نیز بعد از 1400 سال مردمی هستند که فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و نظام و میهن اسلامی فدای حکومت شیعه کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در تاریخ اسلام مردمی پیدا نخواهید کرد مانند مردم ایران که این گونه با جان و دل در دفاع از ولایت میدان را خالی نکنند و این مردم امروز افتخار شیعه و کشور ما است.

 

لازم به ذکر است مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) به همت کانون دوچرخه سواران امام رضا(ع) کاشان عصر امروز در حسینیه علقمه این شهرستان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات