۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۳۶۸۸۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

سیره زندگی امام حسن الگوی حقیقی سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که سیره زندگی امام حسن(ع) الگوی واقعی سبک زندگی اسلامی است، افزود: نحوه زندگانی آن امام همام از ویژگی های خاصی برخوردار است که می تواند راهگشای خوبی برای جامعه ما باشد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با  تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) تولی و تبری را دواصل مهم در زندگانی امام حسن (ع) دانست. وی سیره اهل بیت(ع) را بهترین الگو برای جامعه امروز دانست و افزود: امت اسلامی باید سیره و روش اخلاقی ائمه اطهار(ع) را رکن اصلی زندگی خود قرار دهند تا سعادت حقیقی نصیب آنها شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، یکی دیگر از ویژگی های مهم امام حسن(ع) اخلاق مداری را برشمرد و تصریح کرد: ایشان، مباحث اعتقادی و فکری عمیق توحیدی را در شکلی ساده و کوتاه برای مردم بیان می کرد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که سیره زندگی امام حسن(ع) الگوی واقعی سبک زندگی اسلامی است، افزود: نحوه زندگانی آن امام همام از ویژگی های خاصی برخوردار است که می تواند راهگشای خوبی برای جامعه ما باشد.

 

وی بخشندگی و صبر را از ویژگی های مهم امام حسن(ع) برشمرد و تصریح کرد: تأسی و پیروی از این دو شاخصه می تواند اخلاق اسلامی را در جامعه حاکم کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، کمک کردن به فقرا و نیاز مندان را از دیگر ویژگی های امام دوم شیعیان برشمرد و اظهار داشت: به واسطه کمک به مستمندان بود که لقب کریم اهل بیت(ع) را به ایشان نسبت دادند.

 

حجت‌الاسلام ولی نژاد با بیان این که امام حسن(ع) چندین بار همه اموال و دارایی و چند بار هم نیمی از اموالش را به فقرا داده بود، افزود: آن حضرت بخاطر اینکه در دوران عمر مبارکشان چندین بار این کار را انجام دادند به همین خاطر زمان روزتولد ایشان راتا یک هفته به‌عنوان هفته کرامت نام گزاری شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به دوران زندگی امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: این امام بخشی از دوران زندگیشان در زمان پیامبر اکرم(ص) گذشت، بخشی از زندگانیشان در زمان امامت امیر المؤمنان حضرت علی (ع) سپری شد.

 

وی بیان کرد: در زمان امامت امام حسن مجتبی(ع) جو اجتماعی و سیاسی طوری بود که ایشان مجبور شدند تا صلح نامه ای را با حکومت شام امضا کنند.

 

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: بنابر اسناد تاریخی یکی از دلایلی که سبب شد تاصلح را بپذیرند این بود که در آن مقطع امپراطوری روم قصد حمله به مسلمانان را داشت و اگر در آن زمان جنگ بین دو جریان مسلمانان به وجود می آمد به قطع امپراطوری روم حمله می کرد و آنان شکست می خوردند.

 

وی با اشاره به این که دلیل اصلی امضای این صلح نامه ترک جنگ بود نه واگذاری ولایت بیان داشت: متأسفانه حکومت شام بعد از شهادت ایشان سعی کرد تا هیچ کدام از مفاد صلح نامه را عمل نکند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به بیان ویژگی های اخلاقی این حضرت پرداخت و گفت: از جمله ویژگی های بارز اخلاقی ایشان عبادت، ترس از خدا، همنشینی با قرآن، مهربانی، گذشت، مهمان نوازی، بردباری، بخشندگی و برآوردن نیازهای دیگران و شجاعت بود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات