۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۳۶۶۱۳
نماینده خبرگان رهبری:

همه شیعیان جهان مدافع حرم اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مسیر عزت و سعادت جامعه، در توسل به اهل بیت است، افزود: زائران اربعین حسینی به دشمنان اسلام ثابت کردند که همه شیعیان جهان مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره عظمت و شکوه میلیونی شیعیان جهان در اربعین حسینی اظهار داشت: این حضور میلیونی زائران کربلای معلی، پیام مهمی برای سردمداران نظام کفر و حامیان گروهک‌های تکفیری و سلفی دارد.


وی با بیان این‌که گردهمایی میلیونی اربعین حاکی از بزرگترین انگیزه شیعیان برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مسلمانان دراربعین، سدی محکم در برابرگروه های تکفیری و دشمنان اسلام بود، برگزاری منظم و با امنیت این مراسم باشکوه نشان از اقتدار شیعه داشت.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که وحدت و همگرایی امت اسلامی و پیروان سایر ادیان الهی در چنین تجمعاتی مورد دلخواه دشمنان اسلام نیست، افزود: عشق و علاقه مسلمانان و شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هیچ گاه قابل بیان و توصیف نبوده و نیست و غرب از درک عشق ملت به اهل بیت عاجز است.


وی با بیان این‌که باید از ظرفیت‌های موجود در گردهمایی میلیونی شیعیان جهان در راستای وحدت امت اسلامی بهره‌مند شویم، گفت: در این حضور شیعیان به دشمنان اسلام نشان دادند که اهل بیت(ع) مهم‌ترین موضوع برای آنان است و همیشه آماده دفاع از آن ها هستند.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مسیر عزت و سعادت جامعه، در توسل به اهل بیت(ع) است، افزود: به همین خاطر در اربعین حسینی میلیون ها زائر با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) رفتند و به دشمنان اسلام ثابت کردند که همه شیعیان جهان مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت هستند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسدین سالروز وحدت حوزه و دانشگاه به تشریح مجاهدت‌های شهید آیت الله مفتح در راستای همگرایی حوزویان و دانشگاهیان پرداخت و اظهار داشت: شهید مفتح عامل موثر در حفظ وحدت حوزه و دانشگاه بود که هدف کینه منحرفان آن دوران قرار گرفت.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که شهید مفتح به عنوان پیشقراول وحدت حوزه و دانشگاه توانست با روحیه استکبار ستیزی خود دسیسه های دو صده ای سلطه گران و مستبدان برای تسلط بر کشورهای اسلامی را خنثی کند، افزود: اعتقادات اسلامی مردم اجازه نخواهد داد که مستکبران بر حوزه و دانشگاه مسلط شوند./935/پ202/ب6

ارسال نظرات