۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۳۰۶
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد؛

اربعین یک گام به سوی ظهور

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اربعین را گامی به سوی ظهور خواند و گفت: گردهمایی جهانی عالم تشیع، پیامی امیدوار کننده برای پیشرفت به سوی ظهور است، اجتماع میلیونی اربعین در کربلا را می توان از زمینه های ظهور امام زمان(عج) دانست.
حجت الاسلام اسماعيل کاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی، استاد حوزه ودانشگاه، امشب در جمع عزاداران هیأت فاطمیون قم، با اشاره به پیام های اجتماع میلیونی زائران امام حسین(ع)، گفت: همانگونه که حج تجلی توحید بوده ، اربعین حسینی تجلی بزرگی امامت و ولایت شیعه است.

 

وی افزود: گردهمایی جهانی عالم تشیع، پیامی امیدوار کننده برای پیشرفت به سوی ظهور است، اجتماع میلیونی اربعین در کربلا را می توان از زمینه های ظهور امام زمان(عج) دانست.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اجتماع اربعین سبب یکپارچگی شیعیان جهان و اتحاد بیشتر آنها شد، اظهار داشت: دشمن خواستار تفرقه و جدایی بین مسلمانان است، شیعیان با حضور در این راهپیمایی بزرگ، اتحاد عالم تشیع را به رخ جهانیان کشیدند.

 

وی پیاده روی در اربعین و حرکت به سوی نور ولایت را دارای موضوعیت دانست و ادامه داد: برخی می گویند به دلیل این که معرفت به امام ندارند، در این اجتماع شرکت نمی کنند، در حالی که احتمال دارد معرفت واقعی را در همین مسیر به انسان ها بدهند.

 

حجت الاسلام کاظمی اربعین را بستر مناسبی برای حرکت به سوی نور واقعی معرفی کرد و ابراز داشت: قرار گرفتن در مسیری که به سمت نور است، اثر وضعی بر خود انسان و اطرافیان وی می گذارد.

 

وی اربعین را گامی به سوی ظهور خواند و بیان داشت: با گذشت اربعین، انسان باید حال و هوای اربعین را در خود حفظ کند، تا زمانی که انسان مرتکب گناه نشود، این حال و هوا محفوظ است.

 

این مبلغ دینی در بخش دوم سخنان خود، به نگاه نادرست برخی نسبت به ائمه(ع) اشاره کرد و یادآور شد: برخی به یک امام ارادت ویژه داشته، اما نسبت به امام دیگر این چنین نیستند، این مسأله از معرفت نداشتن صحیح در مورد امامت اهل بیت(ع) است.  

 

وی با بیان این که هر اندازه معرفت مردم نسبت به امام بیشتر باشد، سبب ارائه بهتر مسائل دینی و پیشبر اهداف توسط امام می شود، خاطرنشان کرد: تک بینی به ائمه(ع) بسیار اشتباه است، باید دوران زندگی ائمه طاهرین(ع) را همانند یک زندگی واحد تصور کرد تا برخی از شبهات برای وی حل شود؛ بنابراین باید اهل بیت(ع) را به منزله یک انسان 250 ساله گرفت./1323/پ202/س

 

ارسال نظرات