۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۳۶۰۵۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

زائران حج پیام رسان عزت و عظمت انقلاب اسلامی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که حج تقویت دین خدا است، بیان داشت: این سفر الهی نصیب هر کس نمی شود و زائران ایران اسلامی باید تلاش کنند که پیام رسان تشیع و انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان باشند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در همایش زائران عمره مفرده استان در مصلی گرگان خطاب به زائران خانه خدا گفت: شما وقتی وارد خانه خدا می شوید احساس بیگانگی نمی کنید و از جنبه ها و توجهات معنوی سفر برخوردار می شوید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این که در این سفر کسب منافع معنوی بر منافع مادی ارجح است، افزود: این سفر یک سفر روحانی و مبارک است و باید زمینه نهایت بهره برداری در راستای کسب توشه آخرت برای زائران نیز فراهم شود.

 

امام جمعه گرگان افزود: ما باید ذخیره الهی داشته باشیم و با خداند رابطه خوبی برقرار کنیم و این ذخیره معنوی را در خانه خدا می توان کسب کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اهمیت خدمت برای زائران سرزمین وحی یادآورشد: زمانی که ای سرمایه را بدست آورید هرچه خالص تر باشید، خدمت شما هم بیشتر به چشم می آید، زیرا که خدمت به بندگان و زائران خانه خدا کار ارزشمندی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که بالاترین سرمایه، رابطه خوب انسان با پروردگار است، خاطرنشان کرد: کشانده شدن به این سمت سرمایه های دیگری را نصیب انسان مؤمن می کند.

 

وی با بیان این که حج، سفری باعظمت، باشکوه، شیرین و به یاد ماندنی است، گفت: خانه خدا مکان تطهیر دل است و دل مؤمنان مسلمان باید در بیت خدا پاک شده و از همه چیز کنده شود و مدیران حج باید نسبت به بیان ادعیه‌ها تلاش کنند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که حج تقویت دین خدا است، بیان داشت: این سفر الهی نصیب هر کس نمی شود و زائران ایران اسلامی باید تلاش کنند که پیام رسان تشیع و انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان باشند.

 

وی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع)، افزود: فرصت زیارت پیش آمده را مغتنم بشمارید و نگذارید از دستتان برود؛ چرا که فرصت ها مثل ابرها زود می آیند و می روند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که این فرصت پیش آمده برای شما زائران خانه خدا، فرصت خیر، سعادت و خوبی است، تصریح کرد: آن خانه ای که زیارت می کنید به دست حضرت ابراهیم خلیل الله، پدر انبیاء و فرزندش اسماعیل ساخته شده است و بسیاری از پیامبران الهی نیز در این خانه طواف کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن کریم خانه خدا نخستین خانه ای است که برای مردم در روی زمین ساخته شده است و خانه ای مبارک و راهنما است و برکات الهی در این منزل و خانه نازل می شود.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که هر چیزی که در این دنیا متعلق به ما است سرمایه نیست، در خطاب به زائران گفت: سعی کنید دل ها را شستشو دهید؛ دل ها زنگار گرفته و ممکن است تیره و تار شود؛ دل ها را با آب توبه تمیز کنید و به خانه خدا بروید./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات