۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۳۵۵۸۶
نماینده خبرگان رهبری:

اربعین جرأت تعدی و جسارت را از دشمنان گرفته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: اربعین روزی است که اهداف قیام حسینی برای بشریت روشن و نهضت عاشورای حسینی پایه گذاری و تکمیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در همایش اربعین حسینی در دبیرستان امام خمینی(ره) مراغه اظهار داشت: عزاداری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در اربعین، الگویی عملی برای شیعیانشان به شمار می رود.

 


وی با بیان این‌که درس آزادگی مهم‌ترین قیام امام حسین(ع) بوده و اربعین تکمیل کننده این نهضت است، خاطرنشان کرد: اربعین سیدالشهدا(ع) بیانگر شور و شوق الهی شیعیان اهل بیت و این امام بزرگوار بوده که بدون هیچ ترسی با پای پیاده برای زیارت راهی کربلا می شود.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که اربعین حسینی حقیقت عاشورا را تبیین می کند، تصریح کرد: اربعین روزی است که اهداف قیام حسینی برای بشریت روشن شده و نهضت عاشورای حسینی پایه گذاری و تکمیل شده است؛ از این روست که همایش بزرگ شیعیان و مسلمانان در قالب راهپیمایی اربعین حسینی پیام مهمی به دشمنان اسلام و تشیع دارد.

 


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: گردهمایی میلیونی زائران اربعین حسینی جرأت تعدی و جسارت را از دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت سلب کرده است، به عبارت دیگر راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین، اسلام حقیقی را با چهره ای واقعی، رحمانی و زیبا به جهانیان ارایه کرد.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که خلاصه و چکیده نهضت عاشورا در اربعین حسینی مشاهده می شود، گفت: زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) نماد شیعه محب اهل بیت عصمت و طهارت است؛ قرائت زیارت اربعین پیام روشنی برای طاغوتیان عالم دارد و فریادی بر سر ظالمان است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که واقعه عظیم کربلا یکی از صحنه های ارزشمند دین اسلام بوده که هیچ گاه از خاطر مسلمانان پاک نمی شود، اظهار داشت: رسالت دبیران مدارس تربیت نسل حسینی  مطابق با آرمان های انقلاب اسلامی ایران است، در شرایط جنگ نرم وظیفه تربیتی معلمان دوچندان شده است.

 


امام جمعه مراغه ترویج فرهنگ اسلامی نسل های آینده را برای رسیدن به اهداف عالی نظام اسلامی ضروری دانست و گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران وظیفه فرهنگیان برای تربیت نسل پویا، خلاق، متعهد و مبتکر به مراتب حساس تر از گذشته است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات