۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۳۵۴۴۲
نماینده خبرگان رهبری:

اربعین لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) امروز پس از گذشت 1400 سال با حضور میلیون‌ها شیعه در کربلا لبیک گفته می شود.
امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و حضور میلیون‌ها عزادار در کربلای معلی اظهار داشت: زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) نماد شیعه محب اهل بیت عصمت و طهارت است.

 


وی با اشاره به این‌که همایش بزرگ شیعیان و مسلمانان در قالب راهپیمایی اربعین حسینی پیام مهمی به دشمنان اسلام و تشیع به ویژه گروهک تروریستی داعش دارد، گفت: این همایش عظیم در مدت چند روز توانست آنچه داعش و حامیان صهیونیستی، منطقه ای و غربی این گروهک در سالیان اخیر به دروغ از چهره اسلام نشان داده بودن، را تصحیح کند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که گردهمایی میلیونی زائران اربعین حسینی جرأت تعدی و جسارت را از دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت سلب کرده است، خاطرنشان کرد: راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین، اسلام حقیقی را با چهره ای واقعی، رحمانی و زیبا به جهانیان ارایه کرد.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دوستداری و همسو بودن با آرمان های اهل بیت(ع) از نشانه های شیعیان بوده است، گفت: خلاصه و چکیده نهضت عاشورا در اربعین حسینی مشاهده می شود؛ به عبارت دیگر ندای هل من ناصر ینصرنی آن حضرت امروز پس از گذشت 1400 سال با حضور میلیون‌ها شیعه در کربلا لبیک گفته می شود.

 


وی با اشاره به ریشه‌های وقوع جریان نهضت حسینی اظهار داشت: ریشه اصلی شهادت همه انبیای الهی و امامان معصوم(ع) در حسادت و دنیا پرستی دشمنان آنان بوده و قضیه کربلا نیز در همین جهت اتفاق افتاده است، دنیاگرایی و فساد حاکمان زمان تحمل امر به معروف و نهی از منکر حضرت سیدالشهدا(ع) را نداشت.

 


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که قرائت زیارت اربعین پیام روشنی برای طاغوتیان عالم دارد و فریادی بر سر ظالمان است، ادامه داد: اگر خود را شیعه آن حضرت می دانیم، باید با دشمنان اهل بیت دشمن بوده و با دوستانشان، دوست باشیم، در غیر این صورت شیعه واقعی نخواهیم بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات