۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۳۵۰۹۳

کارگاه‌های آموزشی ویژه اساتید معارف اسلامی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارگاه‌های آموزشی اندیشه و علمی ویژه اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.
کارگاه آموزشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی با رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی استان که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی کلاس‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌ها مورد توجه و تأکید نهاد رهبری است.

 


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به چگونگی استفاده از اساتید در گروه معارف دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: افزون بر این‌که اساتید برای فعالیت در این حوزه باید دارای مجوز تدریس باشند، از سوی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در کارگاه‌های اندیشه و علمی آموزشی شرکت خواهند کرد.

 


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی در فضای دانشگاهی کشور افزود: فضای کرسی های آزاد اندیشی دارای مصونیت قضایی هستند، چراکه این کرسی ها در فضای منطقی و معقول و با حضور استاد داور متخصص برگزار می‌شود.

 


رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مسؤولان دانشگاه‌ها باید زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را با توجه به شرایط لازم فراهم کنند، چراکه هدف در این‌گونه برنامه ها این است که دانشجویان در فضای علمی، منطقی، معقول و دوطرفه با فراغ بال شبهات، حرف‌ها و انتقادات خود را مطرح کنند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در کرسی های آزاداندیشی باید از افراد نخبگان با تفکرات متفاوت استفاده کنیم به گونه‌ای که این نشست‌ها بتواند فضای آزاد فکری را با طرح مباحث مختلف فرهنگی علمی در دانشگاه ایجاد کند، در حقیقت تشکیل این کرسی‌‌ها به ما کمک می‌کند دانشگاه‌ها به کارکرد اصلی خود که تولید علم و اندیشه در کشور است، نزدیک‌تر شوند.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: در آینده نزدیک از رؤسای دانشگاه‌ها برای شرکت در نشستی که با حضور معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ‍‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، دعوت خواهیم کرد تا در این جلسه از نظرات و پیشنهادات ارزنده و کاربردی استفاده شود.

 


گفتنی است، در این جلسه مدیران مؤسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و شیوه برگزاری کلاس‌های دروس معارف اسلامی، به طرح مشکلات و پیشنهادات خود در جهت برگزاری کیفی دروس معارف و فعالیت‌های فرهنگی پرداختند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات