۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۳۴۳۱۷
نماینده خبرگان رهبری:

رفتار دوگانه مدافعان حقوق بشر، فریب افکار عمومی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تأکید کرد: دوگانگی رفتار مدافعان اعلامیه جهانی حقوق بشر، موجب سردرگمی افکار عمومی جهان می شود.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با بیان این‌که آموزه های اسلامی و شیعی حاوی بهترین و جامع ترین حقوق بشر اسلامی هستند، اظهار داشت: درجه بسیار عالی از حقوق بشری که غرب دم از آن می زند، ریشه در قرآن و معارف اهل بیت دارد.

 


وی با بیان این‌که غرب تنها شعار حقوق بشر دارد و در عمل هیچ حقوقی برای ملت‌ها قائل نیست، گفت: آمریکا همواره خود را منادی و پرچمدار احقاق حقوق بشر می داند، در حالی که کشته شدن یک فرد سیاهپوست با رفتار غیرمتعارف نیروهای امنیتی این کشور، خشم مردم بویژه سیاهپوستان را برانگیخته است.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که اعلامیه جهانی حقوق بشر بیشتر برای زیر سؤال بردن آرمان های اسلامی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: خیلی از افراد و سران کشورها از رعایت حقوق بشر دم می زنند، اما خودشان بسیاری از حقوق عادی مردم بویژه مسلمانان را رعایت نمی کنند.

 


وی با تأکید بر این‌که اصل تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر اقدامی پسندیده و قابل احترام است، تصریح کرد: تنظیم کنندگان این اعلامیه برخوردی دوگانه با آن دارند، چنانکه هم اکنون مهم‌ترین متحد غرب در منطقه که همان رژیم صهیونیستی است، اقدام به کشتار مردم فلسطین در داخل این کشور اسلامی می کند و شاهد سکوت سران غرب هستیم.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به اینکه مردم فلسطین در برابر این ظلم ها از حقوق خود دفاع می کنند، اما از سوی استکبار متهم به عدم رعایت مفاد این بیانیه جهانی می شوند، افزود: دوگانگی رفتار مدافعان اعلامیه جهانی حقوق بشر، موجب سردرگمی افکار عمومی جهان می شود.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ شور و شعور دانشجویان همواره موتور محرکه نظام اسلامی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی ایران بوده است.

 


وی با تأکید بر این‌که دانشجویان باید با تأسی از آرمان های اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه نقش خود را در راستای اعتلای اسلام و انقلاب بیشتر ایفا کنند، گفت: مسؤولان باید در راستای ایجاد تحول و پیشرفت جامعه از اندوخته های علمی دانشجویان و اتصال حلقه صنعت با دانشگاه تلاش کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات