۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۳۳۷۸۴
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(18)

برخورد آمرانه سبب فاصله گرفتن جوانان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران به پرهیز از آموزش آمرانه در بین سربازان تأکید کرد و گفت: این امر موجب فاصله گرفتن جوان می‌شود؛ باید با روش‌های دوستانه به آنها نزدیک شد.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم عليزاده، معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور
حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جوانان را سرمایه های کشور دانست و گفت: جامعه ما به لحاظ جوان بودن امروزه یکی از مهم ترین موقعیت ها را دارد بنابراین کشور برای رسیدن به مراتب بالا باید از این سرمایه عظیم به درستی استفاده کند.
 
وی به تغییر نگاه درباره جوان اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم از این سرمایه استفاده درست ببریم باید نگاهمان را نسبت به قشر جوان تغییر دهیم و جوان را به عنوان یک سرمایه برای جامعه ببینیم و او را هدایت کنیم تا در مسیر درست قرار گیرد تا برای آینده کشور مفید باشد.
 
معاونت سیاسی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور با اشاره به روش صحیح هدایت جوانان به سمت مسیر درست زندگی اظهار داشت: تصور این که جوان را رها کنیم تا خود حرکت کند و تجربه کسب کند غلط است زیرا جوانی که رهایی زیادی دارد خود را در یک حصار می بیند بنابراین در این زمینه باید با استفاده از بزرگان صالح، تربیت های سالم و هدایت های صحیح راه را به جوانان نشان دهیم و مانند نهالی از او مواظبت کنیم.
 
حجت الاسلام علیزاده آماده سازی بستر مناسب برای حرکت در مسیر درست جوانان را مهم ذکر و تصریح کرد: جوان مانند یک نهال نو است بنابراین باید بستر را برای رشد آماده کنیم و یکی از روش های آماده سازی از بین بردن آفات است و این آفات تبلیغات بی اساس دشمنان است و می‌توانیم با این کار زمینه های تفکرات را برای جوان فراهم کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به برنامه ریزی دقیق و استفاده از شیوه های درست برای آینده سربازان گفت: با توجه به فرصت محدود و گذرای سربازی باید از شیوه هایی استفاده کرد تا در آینده جوان مؤثر باشد و یکی از راه ها اعتماد کردن به جوان است به این صورت که با قرار دادن سرباز در موقعیت ها بوسیله آموزش او و سپردن وظایفی به او در هر زمینه اگر ممکن باشد می توان مستقیما جوان را برای فعالیت های آینده آماده کرد.
 
وی به پرهیز از آموزش آمرانه در بین سربازان که اغلب جوان هستند توصیه کرد و ابراز داشت: برای آموزش به سربازان نباید از روش های آمرانه استفاده کرد که موجب فاصله گرفتن جوان می شود بلکه با روش های دوستانه باید به او نزدیک شد و بعد به صورت عملی آموزه ها را در اختیار او گذاشت.
 
معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور دفاع مقدس را یک کانون درسی در جمع ما دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس به مانند یک دانشگاه است و اساتید این دانشگاه شهیدانند و باید در کنار یادواره هایی که برای شهدا برگزار می شود تنها به بیان خاطرات نپردازیم بلکه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار شهدا هم تلاش شود و جوانان را بوسیله بیان واقعیت های دفاع مقدس برای استفاده از این فرهنگ که یک سرمایه بزرگ است آماده کنیم اما متأسفانه در این مسأله و بهره کامل از این سرمایه کمی کوتاهی شده است.
 
حجت الاسلام علیزاده انس بین جوانان و حوزه های علمیه و روحانیون را ضروری بیان و تاکید کرد: حوزه ای علمیه باید تلاش کنند که نگاه جوانان را به سمت خود بیشتر جلب کنند و متقابلا حوزه ها جوانان را از خود و از فرزندان حوزه ها ببینند و به گونه ای اعتماد جوانان را جلب کنند که جوان بداند آینده در گرو اعتماد به بزرگان و صالحان حوزه علمیه است.
 
وی در پایان با اشاره به توسعه امکانات ارتباطی و فرهنگ استفاده از این شبکه های ارتباطی گفت: امروزه شبکه های ارتباطی و فضاهای مجازی بسیار گسترده شده و جوانان توجه زیادی به استفاده از این امکانات دارند بنابراین حوزه های علمیه و مبلغان باید برنامه ای داشته باشند که با این علم روز آگاهی کامل داشته باشند تا بتوان بوسیله این آگاهی فرهنگ استفاده از این امکانات ارتباطی را در راه صحیح به جوانان آموخت و بدانند امروزه تنها از روش های سنتی نمی شود تأثیر قابل توجهی بر جوانان امروز گذاشت./1322/ت302/ف
ارسال نظرات