۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۳۳۷۰۱
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(17)

شیوه‌های نوین و جوان پسند تبلیغی توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده گردان دانشجویی دانشگاه امام علی(ع) با تأکید بر استفاده مبلغان از شیوه‌های نوین و جوان پسند در امر تبلیغ، گفت: نباید به سخنرانی اکتفا کرد بلکه باید به صورت عملی با حضور در بین سربازان مطالب را طوری به جوان بگویید که او درک کند؛ کاهلی در این امر باعث می شود تبلیغات دشمن جوان کشور را سست عقیده کند.
جنگ نرم
مسعود گرزین مطائی، فرمانده گردان دانشجویی دانشگاه امام علی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور قشر جوان کشور در پادگان ها و برگزاری کلاس های آگاه سازی برای جوانان گفت: در پادگان ها تلاش می شود با برگزاری کلاس های آگاه سازی برای سربازان و نیروها، جوانان را با مهم ترین مسأله امروز که جنگ نرم است آشنا می شوند.
 
وی آشنایی جوانان با مسائل روز و موقعیت کشور و دشمن را مهم دانست و افزود: در دانشگاه امام علی(ع) به وسیله تهیه نسخه ها و فیلم هایی در قالب جنگ نرم جوانان را با نقشه های دشمن آشنا می کنیم و مراکز دیگر آموزشی و پادگان ها می توانند با توزیع و پخش کتاب ها و فیلم هایی در این رابطه در آگاه کردن جوانان مؤثر باشند.
 
مطائی به حضور جمعی از جوانان که از بطن جامعه هستند در پادگان ها اشاره کرد و اظهار داشت: سربازان کسانی هستند که از دل مردم وارد پادگان ها می شوند و آن ها به عنوان یک زمین پاک و صاف هستند بنابراین مبلغان و کسانی که با سربازان ارتباط دارند می توانند با جهت دهی دینی و فعالیت در زمینه سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند این وجود های پاک را به گونه ای پرورش دهند که برای حضور در جامعه آماده شوند.
 
وی تدبیر و برنامه ریزی برای هدایت نیروی جوان کشور را مهم ذکر کرد و ابراز داشت: ما در جامعه ای هستیم که هر ماه نیرویی جوان را به مراکز آموزشی نظامی اعزام می کنند بنابراین در این مکان ها به شیوه نامه هایی غیر از مباحث نظامی نیاز داریم که برای سبک زندگی مؤثر باشد و در این زمینه با کمبود مواجه هستیم.
 
فرمانده گردان دانشجویی دانشگاه امام علی(ع) به برگزاری معارف دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در هر دوره آموزشی جلساتی با عنوان بیان معارف جنگ برگزار و از رزمنده های دفاع مقدس در این کلاس ها استفاده می شود و باید این دوره ها به گونه ای باشد که فرهنگ شهادت و مقاومت را در بین سربازان افزایش دهد.
 
مطائی با اشاره به دوران جنگ نرم و هجوم فرهنگ غربی و ماهواره ها در سبک زندگی گفت: مبلغان با بیان شیوه های سبک زندگی اسلامی و استحکام اعتقادات با روش های ساده به گونه ای که برای جوان قابل درک باشد و در جان او اثر کند و می توان در این عرصه از فیلم هایی برای ترویج اعتقادات استفاده کرد تا جوان به طور محسوس نیاز به دین را درک کند.
 
وی به فعالیت قابل توجه حوزه های علمیه در زمینه تبلیغ بین سربازان اشاره و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه با اعزام مبلغان و روحانیون دینی در پیشبرد اهداف پادگان ها در بعد دین کمک قابل توجهی کرده است اما می توانند با برنامه ریزی تأثیر را بیشتر کنند.
 
فرمانده گردان دانشجویی دانشگاه امام علی(ع) توجه به استفاده از روش های نوین و جوان پسند را نیاز اصلی امر تبلیغ در پادگان ها‌ دانست و تاکید کرد: مبلغ تنها به راه های ابتدایی تبلیغ که همان بیان یا سخنرانی است اکتفا نکند بلکه از روش هایی غیر از بیان و به صورت عملی با حضور در بین سربازان مطالب را طوری به جوان بگوید تا او درک کند و در این زمینه تلاش زیادی بلکه با تمام وجود کوشش کند که کاهلی در این امر باعث می شود تبلیغات دشمن جوان کشور را سست عقیده کند./1322/ت302/ف
ارسال نظرات