۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۳۳۶۹۰
معاون فرهنگی قوه قضاییه:

شبکه های ماهواره ای سبک جدید برده داری را آغازکرده اند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که شبکه های ماهواره ای آمریکا و غرب سبک جدید برده داری را آغازکرده اند، افزود: این شبکه های ماهواره ای به دنبال جایگزین کردن منکر به جای معروف در جامعه هستند.
حجت الاسلام هادي صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه امروز در همایش ماهواره در آئینه حقوق و اخلاق در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به آثار مخرب ماهواره در جامعه، گفت: تصور ساده و رایج ابزار نگاری به تکنو لوژی امروزه در جهان منسوخ شده است و ما باید مراقبت کنیم که این تصور ساده در جامعه حاکم نشود.

 

وی با اشاره به کتاب پرسش از تکنولوژی افزود: در این کتاب چگونگی شکل دهی و اثر گذاری تکنو لوژی بر انسان بیان شده است و مراحل اینکه چگونه تکنولوژی انسان را در قالب اهداف خود پی ریزی می کند به صورت علمی بررسی می شود.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بررسی و تحلیل فیلم عصر جدید به کار گردانی چارلی چاپلین خاطرنشان کرد: این کمدین معروف آمریکایی به تحلیل صنعت و تکنولوژی مدرن و اثر گذاری آن بر انسان می پردازد و در این فیلم به طور کاملاً حرفه ای و هوشمندانه نشان می دهد که چگونه مخاطب ماهیت تکنولوژی بر زندگی خود را می پذیرد.

 

حجت الاسلام صادقی با نگاهی اجمالی به فیلم آمریکایی نمایش ترومن به کار گردانی پیتر ویر تصریح کرد: این فیلم ماهیت سینما و ماهواره را به خوبی نشان می دهد در این فیلم تورمن نماد مخاطبانی است که عضو جهان مجازی و شبکه های ماهواره ای هستند و کارگردان در این فیلم خود را جای خدا قرار می دهد که ترومن را آفریده و به ترومن می گوید که بیرون از فیلم او جایی برایش وجو ندارد.

 

وی با تصریح بر این که برنامه های شبکه های ماهواره ای به دنبال این هستند که قالب جدیدی برای زندگی مخاطب تعریف کنند، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان و تهیه کنندگان برنامه های ماهواره ای می خواهند تفکر انسان را مطابق با اهداف خود شکل دهند.

 

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به این که ماهواره موجب رشد کاریکاتوری مخاطب خود می شود، گفت: برنامه ریزی درست و سنجیده برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید مورد توجه مسؤولان فرهنگی باشد چرا که فرد در اوقات فراغت به شکل دهی شخصیت خود می پردازد در اوقات فراغت شخص با فارغ بال و خیالی آسوده پای برنامه های ماهواره می نشیند و به همین دلیل اثر گذاری آن به گونه ای است که هویت ساز می شود.

 

وی با بیان این که به عقیده یک متفکر آمریکایی تکنو لوژی  قادر است فرهنگ را به اسارت خود در آورد، تصریح کرد: سریال سازی در برنامه های ماهواره ای با دقت و سیاست دنبال می شود چرا که سریال اعتیاد به ماهواره می آورد.

 

حجت الاسلام صادقی دقت و تیز هوشی سریال سازان برنامه های ماهواره ای را مورد تاکید قرارداد و گفت: آنها به سمت سریال های پرقسمت رفته اند و هنگامی که جهان مجازی ایجاد می کنند یک زندگی کامل را به نمایش می گذارند و مخاطب خود را متناسب با سریال های تولیدی خود تربیت می کنند.

 

وی با اشاره به 165 شبکه فارسی زبان در ماهواره خاطرنشان کرد: هجمه عظیمی از پیام های کوچک و بزرگ از شبکه های ماهواره ای به مخاطب تزریق می شود.

 

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر این که شبکه های ماهواره ای برای جلب خانواده های دیندار از وجهه شرعی استفاده می کنند، گفت: استفاده از خواننده زن با حجاب اسلامی ظاهر مجوزی برای ورود به خانواده دینداران است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به پخش بیش از 27 هزار ساعت سریال از شبکه های ماهواره ای فارس زبان گفت: در سه ماه نخست امسال 72 عنوان سریال از این شبکه ها پخش شده است.

 

وی 40 درصد از سریال های پخش شده را محصول کشورهای ترکیه و آمریکا عنوان کرد و گفت: در همه این سریال ها سبک زندگی غیر اسلامی تبلیغ می شود.

 

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر این که شبکه های ماهواره ای با کمترین هزینه یار گیری می کنند، تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای به دنبال این هستند که اخلاق آمریکایی را جایگزین اخلاق اسلامی کنند.

 

حجت الاسلام صادقی با این توضیح که با شبکه های ماهواره ای آمریکا و غرب سبک جدید برده داری را آغازکرده اند، افزود: آنها به دنبال این هستند که منکر را جایگزین معروف در جامعه کنند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات