۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۳۳۲۸۳
محمد صادق کوشکی:

کلید حل مشکلات را باید در پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی جست‌وجو کرد نه مذاکرات

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به این‎که مذاکره کلید حل مشکلات نیست و حتی می‎تواند به مشکلات نیز اضافه کند، ابراز داشت: ما باید با اتکا به توانایی‎ها و توانمندی‎های داخل کشور مشکلات را حل کرد و نباید به مذاکرات دل ببندیم.
کوشکي دکتر کوشکي عضو هيئت علمي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي

محمد صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تنها پیروزی در مذاکرات این بود که آن معدود کسانی که فکر میکردند آمریکا قابل اعتماد است به این نتیجه رسیدند که این باور، باوری غلط و اشتباه بوده است.

وی با بیان اینکه آنها فکر میکردند که انجام مذاکرات میتواند مشکلات را حل کند، اظهار داشت: این افراد به خوبی متوجه شدند که مشکلات اقتصادی و مشکلات مختلف کشور با مذاکره حل و فصل نخواهد شد.

کوشکی در ادامه با اشاره به اینکه مذاکره کلید حل مشکلات نیست و حتی میتواند به مشکلات نیز اضافه کند، ابراز داشت: ما باید با اتکا به تواناییها و توانمندیهای داخل کشور و توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کنیم و نباید به مذاکرات دل ببندیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ریاست محترم جمهوری هم به طور قطع منظورش از پیروزی همین بوده است چرا که این مذاکرات دستاوردی به جز این مسأله برای کشور نداشته است.

وی با اشاره به نتیجه مذاکرات جمهوری اسلامی با کشورهای 1+5 و با توجه به اینکه آمریکایی‏ها به دنبال اهداف دیگری در این مذاکرات هستند، ابراز داشت: با شناختی که از غربیها وجود دارد بزرگ ترین مانع به نتیجه نرسیدن مذاکرات، طمع ورزی و خوی استکباری دولت های 1+5 است.

کوشکی با تأکید بر این مطلب که آمریکا و متحدانش بزرگ ترین عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند، تصریح کرد: آمریکایی‏ها تصوری که از مذاکره دارند این است که باید از جمهوری اسلامی تعهد نامه بگیرند و همچنین ملت ایران تسلیم نامه‏ای را امضا کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه آمریکاییها به دنبال توافق دو جانبه با رعایت حفظ منافع دو طرف نیستند، ابراز داشت: برداشت آمریکاییها از توافقنامه، تسلیم نامه است و توقع دارند که ملت ایران آن را بپذیرد و طبیعتا این هدف آنها مورد پذیرش ملت ایران نیست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه آمریکایی‏ها به همین دلیل مذاکره را به بن بست خواهند کشاند، خاطرنشان کرد: این نتیجه از ابتدا هم معلوم بود چرا که تجربه ثابت کرده است که دولت‏های استکباری حاضر به گفتوگو نیستند و زیر بار این منطق نمیروند و زور تنها منطق آنها در مذاکره است./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات