۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۳۲۹۲۶
امام جمعه بابل:

رعایت اصول اخلاقی عامل ماندگاری اعمال انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، رعایت اخلاق را موجب ماندگاری و اثر گذاری یک حرکت صحیح دانست و گفت: انجام هر عملی باید با رعایت اصول و ارزش های اسلامی همراه باشد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان این که فرهنگ برآمده از قیام سیدالشهدا یک فرهنگ مؤلف است، تصریح کرد: از جمله موضوعات مهمی که در حرکت سیدالشهداء(ع) دیده می شود، دفاع از مرزهای اصول و ارزش های الهی در جنگ عاشورا است و محور آن مسأله مقابله و جنگ با دشمن است.

 

وی با اشاره به این که هدف هر چند هم که مقدس باشد وسیله را توجیه نمی کند، گفت: حرکت و قیام امام حسین(ع) مقدس بود اما قداست این حرکت سبب نشد تا حضرت از هر روش و وسیله ای در نبرد با دشمن استفاده کند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل خاطرنشان کرد: سیدالشهداء(ع) گرچه در حال مقابله با دشمن بود و سخت ترین نبرد را در مقابل دشمن قدرتمندانه انجام داد اما در عین حال از هر وسیله ای استفاده نکرد.

 

وی با اشاره به توجیه برخی افراد برای توجیه به کار بردن هر وسیله در راه مبارزه گفت: برخی ها از هر وسیله ای حتی زشت ترین و آلوده ترین وسایل برای دست یابی به اهداف خود استفاده می کنند، اما وقتی هدف مقدس است، وسایل و اسباب آن هم باید به تناسب آن مقدس باشد.

 

حجت الاسلام روحانی بازشناسی دقیق قیام حسینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمن برای اینکه در مقابل حضرت پیروز شود رذیلانه ترین جنایات را نسبت به وجود مبارک سیدالشهداء(ع) و اهل بیت ایشان انجام داده است اما سیدالشهداء(ع) پاک ترین نبرد و جنگ را در مقابل دشمن انجام داد.

 

وی افزود: اگر هر شعاری برای اجرای عدالت در جامعه به کار می بریم باید متناسب با موضوع عدالت در جامعه باشد و مبادا با فحاشی و روش های زشت بخواهیم به هدف مقدسی دست پیدا کنیم.

 

امام جمعه بابل به مقایسه رفتار امام حسین(ع) و عبدالله ابن زبیر در مکه پرداخت و اذعان کرد: ابن زبیر خانه کعبه را برای رسیدن به حکومت سپر قرار داد اما امام حسین(ع) برای نگه داشتن حرمت این مکان مقدس آن را ترک کرد تا مبادا آسیبی به آن برسد و هتک حرمتی صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: حضرت فرمود که راضی نیستم تا به واسطه من حرمت خانه خدا شکسته شود و این حرف یعنی اینکه هدف مقدس است اما برای رسیدن به این هدف نباید از هر وسیله ای استفاده کرد.

 

حجت الاسلام روحانی رعایت اصول اخلاقی از سوی امام حسین(ع) را در کربلا مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر بخواهیم شعاری برای عدالت بدهیم نباید اصول اخلاقی زیر سؤوال برود و از روش های ظالمانه و اموری استفاده کنیم که اصل این شعار زیر سؤوال برود.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل افزود: حضرت سیدالشهداء(ع) در جریان کربلا حرابن یزید ریاحی را با وجود آن همه مزاحمت هایی که ایجاد کرد عفو و با آغوشی باز از او استقبال کرد.

 

استاد حوزه علمیه بابل، رعایت اخلاق را موجب ماندگاری و اثر گذاری یک حرکت درست دانست و گفت: باید بر هر عمل و رفتاری اصول و ارزش های اسلامی حاکم باشد و کاری نباید کرد که اصل زحمات خودتان را زیر سؤال برود.

 

وی ادامه داد:  درست است که عرصه نبرد حق در برابر باطل، عرصه دشمنی است اما در عین حال در این نبرد مملو از خشم همه ارزش های اخلاقی زیر پا گذاشته شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات