۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۸۰۱

برگزاری آزمون کتبی بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی

خبرگزاری رسا ـ آزمون‌های بخش معارفی (کتبی) جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) از پنجم آذر ماه آغاز می‌شود.
قرآن کريم قرآن مجيد

علیرضا قربانی، مسؤول دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: بخش معارفی کتبی این مسابقات عصر امروز چهارشنبه پنجم آذر ماه شروع و تا 12 همین ماه  در شش مقطع رشته با محوریت شعار «فرهنگ و سبک زندگی قرآنی» برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این‌که آزمون‌های بخش معارفی(کتبی) جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار می‌شود، بیان کرد: داوطلبان این بخش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.quran.miu.ac.ir در آزمون های اختصاصی خود شرکت کنند.

 

مسؤول دبیرخانه جشنواره با تاکید برا ین‌که آزمون‌های این بخش در شش مقطع رشته برگزار می‌شود ادامه داد: این بخش‌ها شامل رشته مفاهیم آیات و احادیث منتخب برای داوطلبان مقطع کاردانی، رشته‌های مطالعات قرآنی و مطالعات نهج‌البلاغه و صحیفه برای داوطلبان مقطع کارشناسی و رشته تفسیر ترتیبی برای شرکت‌کنندگان مقطع کارشناسی ارشد است.

 

وی در ادمه معرفی رشته‌های این آزمون گفت: رشته تفسیر موضوعی برای شرکت‌کنندگان مقطع دکتری و نیز رشته مطالعات حدیثی برای داوطلبان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری درنظر گرفته شده است.

 

قربانی در خصوص منابع آزمون توضیح داد: منابع آزمون‌های کتبی این جشنواره از تالیفات علما و شخصیت‌های برجسته و مبرّز حوزه‌های علمیه همچون آیت‌الله مکارم‌شیرازی و آیت‌الله جوادی‌آملی برگرفته شده است.

 

وی با اشاره به این‌که این منابع در 6 کتب تدوینی با عناوین نسیم هدایت به دو زبان عربی و فارسی بیان شده اظهار داشت: کلام ناب، بیان ناب و مباحث المعنی من مجمع البیان فی تفسیر القرآن به دو زبان عربی و فارسی و دو کتاب ارزشمند مباحث علمی در تفسیر المیزان و مفاتیح الحیاه به داوطلبان ارائه شده است.

 

وی با بیان مطلب که حضور همزمان داوطلبان در آزمون وجود دارد تصریح کرد: با توجه به برگزاری آنلاین آزمون‌های بخش کتبی امکان شرکت همزمان تمامی طلاب و دانش‌آموختگان مراکز داخل کشور و نیز دانشجویان دانشگاه مجازی المصطفی که در سایر کشورها حضور دارند، فراهم شده است.

 

وی در پایان در خصوص نحوه برگزاری آزمون و سوالات خاطر نشان کرد: این آزمون‌ها از حیث شکلی به‌صورت چهارگزینه‌ای و از حیث محتوایی به‌صورت مفهومی تعریف شده است./9591/ت302/ب4

ارسال نظرات