۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۳۲۶۸۷
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورودی معارف مهدویت در بوشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون شیفتگان حضرت قائم(عج) استان بوشهر از برگزاری آزمون ورودی معارف مهدویت همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در سطح کشور خبر داد.
مهدويت

احمد دهباشی، مسؤول کانون شیفتگان حضرت قائم(عج) استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در خصوص برگزاری آزمون سراسری مهدویت گفت: آزمون ورودی معارف مهدویت که مصادف با نهم ربیع‌الاول همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در سطح کشور برگزار خواهد شد اهداف متعددی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین هدف بنیاد در برگزاری این آزمون، آموزش عمومی به‌طور همزمان در سطح کشور است.

وی افزود: بنیاد تصمیم دارد سطح معلومات عمومی جامعه را ارزیابی کند که معلومات عمومی مردم نسبت به مبحث مهدویت تا چه اندازه است.

دهباشی ادامه داد: این ارزیابی ما سطح آشنایی عامه مردم را با موضوع مهدویت به ما نشان می‌دهد که در واقع زیربنایی برای فعالیت‌های آینده خواهد شد و بدانیم برای ارتقاء معلومات عمومی جامعه باید از چه نقطه‌ای شروع و حرکت را دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام آزمون سراسری معارف مهدویت از طریق پورتال مهدویت صورت می‌پذیرد که افراد می‌توانند تا 15 آذرماه عضو پورتال مهدویت شوند و بعد از عضویتشان می‌توانند ثبت‌نام را انجام دهند و پس از آن منبع آزمون از طریق سایت در اختیار ثبت‌نام شده‌ها قرار می‌گیرد.

مسؤول کانون شیفتگان ادامه داد: کسانی که تمایل داشته باشند می‌توانند بر اساس ثبت‌نام صورت گرفته، منبع آزمونی را به صورت فایل پی‌دی‌اف استخراج کنند، اما افرادی که احیاناً امکان تهیه این پَروَنجا برایشان وجود نداشته باشد، می‌توانند کتاب دوجلدی "نگین آفرینش" که در مجموعه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود استان بوشهر هم موجود است را استفاده کنند و می‌توانند بسیاری از سؤالات آزمون را صرفاً با مطالعه کتاب نگین آفرینش به‌راحتی پاسخگو باشند.

دهباشی اظهار داشت: پس از ثبت‌نام برای داوطلبان کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد و از طریق شماره تلفنی که زمان ثبت‌نام در اختیار پورتال جامعه مهدویت قرار می‌دهند، زمان دریافت کارت ورود به جلسه به آن‌ها اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: آزمون به‌صورت حضوری در تاریخ جمعه 12 دی‌ماه به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

دهباشی گفت: تعهد مرکز بنیاد مهدی موعود(عج) بر این است که جوایز به‌گونه‌ای در تمام استان‌ها توزیع شود که همه استان‌ها به میزان تعداد شرکت کنندگان در آزمون از جایزه داده می‌شود، ازاین رو از همشهریان برای شرکت هر چه بیشتر و باشکوه‌تر در این آزمون دعوت می‌کنیم.

مسؤول بنیاد حضرت مهدی موعود استان بوشهر درباره آمار ثبت‌نام شده‌ها در این آزمون گفت: به دلیل اینکه این آزمون متمرکز است و تمام مشخصات به‌صورت محرمانه در مرکز نگهداری می‌شود، ما هم در حال حاضر اطلاعی از میزان شرکت هم استانی هایمان در این آزمون نداریم و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، مرکز این اطلاعات را به دفاتر استان‌ها اعلام خواهد کرد.

وی در خصوص برگزاری آزمون در شهرستان‌ها تصریح کرد: درصورتی که آمار ثبت نامی شهرستان‌ها بالا باشد که ما این آمار را با توجه به فضای استان 100 نفر را در نظر گرفته‌ایم، که اگر در شهرستانی حداقل 100 نفر شرکت‌کننده داشته باشیم، ما آزمون را در همان شهرستان برگزار می‌کنیم و نیاز نیست داوطلبان به مرکز استان مراجعه کنند و حتی اگر جمع شرکت‌کنندگان شهرستان‌های نزدیک هم به آمار 100 نفر برسند ما نیز ما یک شهر را انتخاب می‌کنیم و در آن شهر آزمون برگزار خواهد شد.

دهباشی درباره گواهی بعد از آزمون گفت: پس از برگزاری آزمون یک کارنامه ارزشیابی در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود تا داوطلبان از نقاط ضعف و قوت خود در خصوص مباحث مختلف مهدویت اطلاع پیدا کنند و به واسطه همین کارنامه ارزشیابی، هدایت آموزش تکمیلی برای فرد رقم خواهد خورد. /833/ت302/ب

ارسال نظرات