۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۳۲۶۶۲
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(14)

به روز بودن مبلغ در برقراری ارتباط با جوانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که مبلغ باید در زمینه اقتصاد، فرهنگ و سیاست اطلاعات به روزی داشته باشد، گفت: همچنین استفاده از ابزارهای روز دنیا نیز تأثیر بسزایی در امر تبلیغ دارد.
تبليغ
حجت الاسلام حسن اکبری، مبلغ دینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آگاه بودن طلبه به زمان خویش گفت: طلبه اگر در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اطلاع کامل داشته باشد و از مطالب زمان خود به ویژه در زمان حساس کنونی غافل نباشد، به خوبی می تواند برای بیان جایگاه کشور آماده شود.
 
وی توجه روحانیت به مسائل و امکانات روز را مهم دانست و افزود: مبلغ برای سخنرانی در جمع جوانان باید به گونه ای آماده باشد که سخنانش برای آن ها تکراری و دور از فهم نبوده و همراه با طرح مسائل امروز جامعه باشد.
 
حجت الاسلام اکبری با تأکید بر ضرورت آشنا شدن مبلغان با روحیه جوان، اظهار داشت: موفقیت در تبلیغ و اثر گذاری در بین سربازان که از نیروی جوان کشور هستند، به وسیله آشنایی با روحیه جوان به دست می آید و تنها راه آشنایی با روحیه جوانان همشینی با آنها است و رابطه نزدیک، مشکلات نیروها را برطرف کند.
 
مبلغ دینی در ادامه با اشاره به شجاعت مبلغ در مسأله تبلیغ تصریح کرد: این امر موجب می شود تا برای بیان مسائل دین و اعتقادات هیچ گاه احساس ترس و سستی نکند و به درستی مباحث دینی را مطرح کتد.
 
وی با توجه به بیانات رهبر انقلاب در رابطه با فرهنگ، احساس مسؤولیت بیشتر و توجه به مسائل فرهنگی را مهم ذکر کرد و ابراز داشت: در کارهای فرهنگی بهتر است نگاهی اساسی داشته باشیم؛ فعالیت فرهنگی نباید صرف بالا بردن آمار باشد بلکه باید متناسب با نیاز جامعه و جوانان برنامه ریزی دقیقی کرده و آن را به وسیله روحانیون در جامعه پیاده کرد.
 
حجت الاسلام اکبری بیشترین نیاز جوانان طرح مباحث اخلاقی بوسیله مبلغ دانست و گفت: خوشبختانه جوانان ایرانی علاقه مند به دین هستند و باید با شناسایی نیازهای آنان به بیان فرهنگ اسلامی و مباحث اخلاقی در بین نیرو ها پرداخت.
 
وی تدوین متون دینی برای در اختیار گذاشتن سربازان را از سوی حوزه های علمیه مورد نیاز دانست و افزود: اگر حوزه های علمیه با همکاری طلاب مسائل مورد احتیاج جوانان را بررسی کند و به تدوین کتب بپردازند در آشنایی سربازان با مباحث دینی مؤثر است.
 
این مبلغ دین در پایان به آشنایی مبلغان با قوانین و مقررات نظامی اشاره و خاطر نشان کرد: اگر مبلغ با مقررات آشنا باشد باعث ایجاد اخلال در کارهای نظامی نمی شود و حتی در جایی با توجه به قوانین اگر در حق کسی جفا شود می تواند از او دفاع کند./1322/ت302/ف
ارسال نظرات