۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۲۶۲۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی‌کاشان:

مشارکت های مردمی در ساخت خانه های عالم کافی نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: فلسفه احداث خانه های عالم، ایجاد محیط آرام و بدون دغدغه برای تبلیغ دینی مبلغان در مناطق محروم روستایی است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه خانه عالم روستای نشلج در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به گستردگی کار فرهنگی و تبلیغی و ارتباطات تبلیغی که افزایش یافته است، امروزه تبلیغات چهره به چهره جزء کارآمد ترین روش هایی است که وجود دارد، بنابراین اقصی نقاط کشور به حضور دائمی مبلّغ در کنار خود نیاز دارند.

وی با اشاره به این که سبک زندگی مردم دچار تغییراتی شده است، گفت: در حال حاضر میزبانی مبلّغ با دشواری های بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی یاد آور شد: رویکرد جدید در رابطه با خانه های عالم این است که این خانه ها ساخته می‌شود تا مبلّغ بتواند همراه خانواده خود در آن سکونت پیدا کرده و با آرامش و بدون دغدغه به تبلیغات دینی بپردازد.

وی افزود: مردم ما همواره در کارهای خیر مشارکت داشتند اما مشارکت در این رابطه کافی نبوده، از این رو دولت نیز به یاری مردم شتافته و در برنامه خود حمایت اعتباری خانه عالم را قرار داده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از کمک یکصد میلیون ریالی یکی از خیرین نشلج در سال جاری برای ادامه پروژه خانه عالم این روستا خبر داد و افزود: اداره تبلیغات اسلامی کاشان هم برای این پروژه در سال جاری 300 میلیون ریال از محل اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص داده که در صورت تأمین اعتبار، گام بلندی در تکمیل این پروژه خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه خواستار کمک اهالی نشلج برای تسریع در تکمیل این پروژه شد و یاد آوردشد: تاکنون 22 خانه عالم در مناطق محروم روستایی شهرستان کاشان به بهره برداری رسیده و 10 خانه عالم دیگر در حال احداث است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: افزایش فعالیت های تبلیغی روحانیان در مناطق مختلف روستایی مستلزم توسعه خانه های عالم در روستاها است.

حجت‌الاسلام حسینی رییس کاشان، افزایش فعالیت های تبلیغی روحانیان در مناطق مختلف روستایی را مستلزم توسعه خانه های عالم دانست و گفت: توسعه این مراکز دینی سبب تقویت مبانی دینی در مناطق محروم و روستایی خواهد شد.

وی توسعه و گسترش خانه های عالم را از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان دانست و افزود: با توجه به حضور مبلغ دینی طرح هجرت و مستقر در مناطق روستایی، نیازمند گسترش خانه های عالم هستیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، گسترش این خانه‌ها در مناطق محروم روستایی را‌ نیازمند مشارکت عمومی مردم دانست و افزود: مشارکت مردمی در ساخت خانه عالم در مناطق روستایی تا حدودی مناسب است اما باید گسترش یابد./1307/202/ب

ارسال نظرات