۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۳۱۹۶۱
نماینده خبرگان رهبری:

هرگونه توافق هسته‌ای با نظر رهبری خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که هیأت مذاکره ایران توجه ویژه به خطوط قرمز انقلاب اسلامی دارند، گفت: هرگونه توافق هسته‌ای با نظر رهبری خواهد بود.
امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به پایان توافق مدت یک ساله ایران با گروه 5+1 در روز سوم آذر و آغاز دور پایانی مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: هیأت دیپلماتیک ایرانی در مذاکرات هسته ای حافظ منافع نظام اسلامی است.

 


وی با بیان این‌که هیأت مذاکره ایران توجه ویژه به خطوط قرمز انقلاب اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: اگر در این مذاکره ها توافقی حاصل شود، به طور حتم در راستای خطوط قرمز نظام و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد بود، از این رو تمامی مذاکرات در راستای عزت و اقتدار ملت و نظام اسلامی ایران است.

 


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که نباید نسبت به مذاکرات پیش‌داوری کرد، تصریح کرد: بدون شک طرف ایرانی قبل از اعزام به این مذاکرات، با رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی تمام موارد را مطرح و در ارتباط با حفظ حقوق نظام تصمیماتی اتخاذ شده تا بر آن اساس حرکت شود.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که نتیجه مذاکرات هرچه باشد به نفع نظام اسلامی ایران است، ادامه داد: اگر در این مذاکرات توافقی حاصل نشود، مردم جهان مطمئن خواهند شد که دولت و ملت ایران اهل مذاکره بوده و همیشه پایبند به آرمان های نظام و حقوق توافق شده جهانی هستند.

 


وی با اشاره به این‌که نظام اسلامی ایران در طول یک سال گذشته حسن نیت، منطق، عقلانیت، صداقت و صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود را به اثبات رسانده است، گفت: دولت آمریکا نه تنها به وسیله واسطه گری برخی از سیاسمتداران بلکه با نوشتن نامه هایی به رهبر انقلاب ادعای توافق خوب در جهت حفظ منافع را می کند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که ژست سیاسی مقامات آمریکایی در سخنرانی‌هایشان دیگر خریداری ندارد، یادآوری کرد: آن ها در سخنرانی ها و اعمال خود حرکت هایی خلاف ادعاهایی که در مذاکرات دارند را انجام می دهند، به هر حال باید دانست که باید تا پایان مذاکرات منتظر نتیجه حاصل شده بود.

 


وی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا و غرب در آستانه دور پایانی مذاکرات هسته ای گفت: انقلاب اسلامی در این مذاکرات به دنبال توافق خوب به منزله حفظ تمام حقوق ایران و انقلاب است، اما توافق خوب در نظر آمریکایی ها و برخی کشورهای اروپایی به منزله تؤمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است.

 


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، با اشاره به صدور فرمان امام راحل در 5 آذر سال 58 برای تشکیل بسیج مستضعفان اظهار داشت: شجره طبیه بسیج در تمامی عرصه‌ها موفق عمل کرده و پشتیبان اصلی انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه های دشمنان بوده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات