۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۳۱۸۶۷
نماینده خبرگان رهبری:

عبرت‌های عاشورا نجات‌بخش بشریت از فتنه‌های زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: عدم آگاهی از اهداف نهضت حسینی موجب می شود که افراد در دام شبهه‌های القائی شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر مذهبی گرفتار شوند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر ارتقای معرفت نسبت به نهضت حسینی اظهار داشت: هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا، ترویج دین مبین اسلام و ایستادگی در برابر معاویه زمان بود.


وی با اشاره به این‌که در هر زمان و عصری، افرادی مانند معاویه وجود دارد، که باید نسبت به فتنه‌ها و نیرنگ‌های آنان آگاهی یافت، خاطرنشان کرد: با انعکاس درس های قیام عاشورا، مردم می توانند معاویه و یزدیان عصر خود را شناخته و در برابر ظلم ها و اهداف آن ایستادگی کنند.


امام جمعه مراغه ایستادگی، فداکاری، از جان گذشتگی، شهامت، بردباری و ترویج فرهنگ اسلامی را از جمله درس های قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: اگر مردم در عزاداری ها به قیام امام حسین(ع) معرفت و بصیرت داشته باشند، سبک زندگی خود را نیز حسینی خواهند کرد، عزاداری‌ بی‌معرفت فایده‌ای به حال فرد نخواهد داشت.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، با بیان این‌که بصیرت و معرفت به فرامین الهی و اهداف ائمه اطهار(ع) ریشه در شناخت هدف خلقت انسان دارد، افزود: مهم‌ترین هدف خلقت آفرینش، عبودیت و یافتن حقیقت پرستش خالق یگانه بوده و اگر انسان به اصل پرستش خداوند پی ببرد، از همه اسرار هستی آگاهی خواهد یافت.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اگر مردم بصیرت لازم نسبت به قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و معرفت الهی داشته باشند، خواهند یافت که این نهضت سرشار از عقلانیت و معنویت بود، عدم آگاهی از این مسائل موجب می شود که افراد در دام شبهه‌های القائی شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر مذهبی گرفتار شوند.


وی با اشاره به این‌که تطبیق حوادث و عبرت‌های عاشورا با وقایع روز جامعه راهشگای امور و نجات‌بخش بشریت از فتنه‌های زمان است، گفت: اگر امروز شاهد پیدایش گروهک‌های تروریستی و جنایتکار با نام اسلام در مناطق مختلف جهان هستیم، باید دانست که آنان پیرو اسلاف یزیدی و از خاندان خوارج دوران صدر اسلام هستند./935/ت302/ب3

ارسال نظرات