۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۳۱۳۵۲
امام جمعه ماهشهر:

برخورد سلیقه ای با دستورات اسلام بهانه دست دشمنان می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر گفت: سلیقه ای عمل کردن و وارونه جلوه دادن آموزه های دینی را از عواملی دانست که سبب بهانه دادن به دشمنان می شود.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که تلاش های کشور های غربی در منطقه با هدف دیوارکشی میان کشورهای اسلامی و تبلیغ شیعه هراسی صورت می گیرد، اظهارداشت: سیاست پلید دشمنان در منطقه آشکار است.

وی افزود: تشیع و فرهنگ ناب تشیع در حال گسترش بوده و برگزاری مراسم باشکوه بزرگداشت محرم در کشور های منطقه جلوه ای روشن از این اتفاق است.

حجت الاسلام غبیشاوی ابرازداشت: امروز ذهن مردم جهان آمادگی دریافت معارف بلند اهل بیت(ع) را بیش از هر زمان دیگری دارد و این نشان دهنده  شکست تلاش ها و نقشه های دشمنان اسلام است.

امام جمعه ماهشهر ناب بودن معارف و آموزه های اهل بیت(ع) و منطقی بودن تفکرات شیعیان را از عوامل گرایش مسلمانان به این مذهب برشمرد و گفت: در هیچ مکتبی چنین عقاید پاکی یافت نمی شود.

وی مناجات نامه های ائمه اطهار(ع)، نهج البلاغه و روایات و حدیث های اهل بیت(ع) را نمونه از اثرهایی دانست که سبب شده بسیاری از مردم جهان به مذهب تشییع روی آورند.

حجت الاسلام غبیشاوی محبت اهل بیت(ع) را اصلی مهم توصیف و عنوان کرد: امروز نشر فرهنگ تشیع، تبلیغ آموزه های دینی و ارائه الگو های اسلامی به کمک گسترش رسانه های صوتی و تصویری به آسانی امکان پذیر شده است.

امام جمعه ماهشهر وحدت میان کشور های اسلامی را عاملی نگران کننده برای کشور های بیگانه دانست و تصریح کرد: دیوارکشی میان کشورهای اسلامی و تبلیغ ایران هراسی با هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان صورت می گیرد.

وی در ادامه اختلاف میان شیعه و سنی را از این نوع تلاش ها یاد کرد و افزود: دشمنان تصویری نادرست را از ایران به کشور های دیگر ارائه داده و به تبلیغ آن می پردازند.

امام جمعه ماهشهر سلیقه ای عمل کردن و وارونه جلوه دادن آموزه های دینی را از عواملی دانست که سبب بهانه دادن به دشمنان می شود.

حجت الاسلام غبیشاوی در پایان عنوان کرد: امروز بسیاری از کشورهای غیر اسلامی آموزه های مذهبی شیعیان را در جوامع خود تطبیق می کنند و این نشان دهنده به نتیجه رسیدن فعالیت های نشر مذهب اهل بیت(ع) در سراسر جهان و شکست تلاش های مخالفان ائمه اطهار(ع) و تبلیغات پرهزینه آن ها است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات