۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۱۲۸۳
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(11)

نگاه رفع تکلیفی آفت مهم عرصه تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی در عقیدتی سیاسی ارتش به فعالیت بیشتر در زمینه‌های فرهنگ دین توصیه کرد و گفت: فعالیت برای دین یک وظیفه است و باید در ترویج آن تلاش بسیاری کرد نه این‌که تبلیغ دین را فقط یک رفع تکلیف بدانیم.
 سرباز
حجت الاسلام محمدرضا کبودتبار مبلغ دینی در ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت و حساسیت بحث تبلیغ در میان سربازان، اظهار داشت: برای معرفی جایگاه کشور در بین جوانان در کنار آشنایی با موقعیت حساس کشور باید از موقعیت و ظرفیت جوان هم اطلاع داشته باشیم.
 
حجت الاسلام کبودتبار با اشاره به حفظ شخصیت واقعی از سوی مبلغ برای ارتباط با جوان گفت: مبلغ باید توجه داشته باشد جایگاه خود را جدای از موقعیت واقعی خود نداند و هیچ گاه به جوان از بالا نگاه نکند که چنین کاری باعث ایجاد فاصله با جوان می شود.
 
وی با توجه به هماهنگی حرف و عمل مبلغ برای تأثیر گذاری در بین سربازان ابراز داشت: مبلغ باید به گونه ای در بین مردم زندگی کند که آنچه را می گوید خود عمل کند و به عبارتی داشته هایش با گفته هایش یکی باشد زیرا به این صورت تأثیر حرفش بیش تر می شود.
 
مبلغ دینی درک جامع و کامل از جوان را راهی برای هدایت دانست و اظهار داشت: مبلغ باید بتواند از تمام جهات جوان را درک کند و با او به عنوان یک دوست نگاه کند که از این راه روحانی در رساندن جوان به یک ساحل آرامش مؤثرتر است.
 
وی پرهیز از غلبه افکار خود به سربازان و جوانان را مهم خواند و تصریح کرد: مبلغ باید به گونه ای رفتار کند که عقاید خود را به جوان غلبه نکند بلکه باید استدلال خود را به بهترین شکل مطرح کند و اجازه دهد خود جوان تصمیم گیری کند.
 
حجت الاسلام کبودتبار به تعامل مبلغ به جوانان اشاره کرد و افزود: اگر مواردی را جوان درست می گوید باید پذیرفت و اشتباهات خود را کنار گذاشت؛ با این هماهنگی می توان به نتیجه درستی برای راهنمایی جوانان رسید.
 
وی با درخواست از مسؤولان برای تنظیم برنامه هایی در راستای سبک زندگی حال حاضر تاکید کرد: مسؤولان باید توجه داشته باشند برنامه هایی را تنظیم کنند که مطابق با نیاز های حال حاضر باشند و در پادگان ها ارائه کنند؛ همچنین هزینه های مالی اجرای این برنامه ها به ویژه برنامه های فرهنگی را در اختیار مجریان قرار دهد.
 
حجت الاسلام کبودتبار ارگان عقیدتی سیاسی نیروهای نظامی را به فعالیت بیشتر در ضمینه های فرهنگی سفارش کرد و گفت: در فعالیت های دینی برای انجام کار فرهنگی تنها نباید به رفع تکلیف اکتفا کرد بلکه باید خود را ادامه دهنده راه انبیا(ع) بدانیم و مانند پیامبران برای ترویج دین تلاش کنیم.
 
وی در پایان به کاهش فرهنگ دینی در بین جوانان اشاره و خاطر نشان کرد: مبلغ باید از خود گذشتگی داشته باشد تا بتواند فرهنگ دینی را دغدغه اصلی جامعه کند و به گونه ای جوانان را آگاه کند که اولویت اصلی خود را از مسائل اقتصادی و دیگر مسائل به دغدغه های دینی تغییر دهند./1322/ت302/ف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
انشاءالله همه مبلغان بتواند موفق عمل کنند
1
0