۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۳۰۵۱۹
همزمان با سراسر کشور؛

نخستین آزمون معارف مهدویت در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی گفت: دوازدهم دی ماه امسال نخستین آزمون معارف مهدویت همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار می شود.
آموزش معارف مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، شیرالله عصمتی، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت در این استان خبر داد و افزود: این آزمون به صورت همزمان با سراسر کشور جمعه دوازدهم دی ماه همزمان با جشن آغاز امامت حضرت مهدی قائم آل محمد(عج) و ایام بزرگداشت نهم ربیع‌الاول، در استان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که هدف از برگزاری این آزمون، سنجش آموخته‌های علاقمندان به معارف مهدویت و محاسبه میزان شناخت عمومی از مسائل و گزاره‌های معیار در گستره معارف مهدوی است، افزود:  این آزمون سراسری بوده و با محوریت شعب و دفاتر نمایندگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در استان‌های مختلف برگزار می شود.

 

به گفته عصمتی، آزمون مذکور شامل معارف عمومی در این حوزه از جمله مباحث قرآنی، حدیثی، کلامی و تاریخی مربوط به امامت و به ویژه مهدویت و بخش‌های ویژه نظیر ادیان و مذاهب، قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن، اخلاق و تربیت، حکومت و سیاست است.

 

وی تصریح کرد: سطح برگزاری آزمون عمومی است بدین صورت که آزمون سراسری مهدویت از لحاظ محتوا و سطح مخاطبان برای آموزش غیرتخصصی معارف مهدویت طراحی شده است.

 

عصمتی با اشاره به این که عموم افراد علاقمند به مباحث مهدویت در اقشار گوناگون مخاطبان این آزمون بوده و می توانند در آن شرکت کنند، اظهار داشت: از نظر محتوایی نیز آزمون مزبور شامل گزاره‌های عام و مقبول(محکمات) مهدویت در تألیفات و کتب معاصر می شود و هدف نهایی آن نیز ارتقای سطح آگاهی از گزاره‌ها و رهیافت‌های نظری و عینی آموزه مهدویت در میان افراد جامعه است.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: سنجش میزان معلومات عمومی مهدویت در میان اقشار علاقمند، ساماندهی فرایند ارزشیابی در رابطه با دانش‌پژوهان دوره‌های معارف مهدوی، بررسی میزان تأثیرگزاری دوره‌های برگزارشده معارف مهدوی، نیازسنجی آموزشی و تأمین خلاءهای آموزشی در نواحی مختلف و ایجاد انگیزه و تشویق نسبت به شرکت در آموزش‌های مهدوی از جمله اهداف اصلی برگزاری آزمون سراسری معارف مهدویت اعلام شده است.

 

وی افزود:  شرکت در آزمون سراسری معارف مهدویت، محدودیت خاصی چه از لحاظ قومی و مذهبی و چه از لحاظ سطح تحصیلات و وضعیت شغلی ندارد و همه افراد بالای 15 سال می توانند با مراجعه به پورتال جامع مهدویت به نشانی mahdaviat.ir در این آزمون ثبت نام کنند.

 

عصمتی با تأکید این که مهلت نام نویسی برای آزمون معارف مهدویت تا پانزدهم آذرماه است، اظهار کرد: کارت ورود به جلسه آزمون نیز یک هفته مانده به برگزاری آزمون در صفحه شخصی داوطلبان در پورتال قرار می‌گیرد و داوطلبان می بایست با چاپ این کارت آن را صبح روز آزمون به همراه داشته باشند.

 

به گفته وی در این آزمون به سه نفر اول و برگزیده استان به ترتیب کمک هزینه سفر عمره مفرده به مبلغ 10 میلیون ریال، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ هفت میلیون ریال و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 2.5 میلیون ریال اهدا می شود.

 

عصمتی اضافه کرد: به 9 نفر برگزیده کشوری این مسابقات نیز هر کدام 20 میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا خواهد شد.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی با دعوت از مردم استان برای شرکت در آزمون سراسری معارف مهدویت، پیش بینی کرد که افزون بر 15 هزار نفر در این آزمون در استان خراسان شمالی شرکت کنند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات