۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۳۰۲۴۴
آیت‌الله حائری شیرازی:

تحول در علوم انسانی دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان در عصر حاضر از راه علم وارد شده‌اند و در این زمینه علوم انسانی را برای براندازی اسلام و پیشبرد استعمار به کار گرفته اند.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در همایش منطق عاشورایی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به ضرورت شناخت زمان در دوره‌های مختلف گفت: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند؛ کسی که زمان‌شناس باشد مغلوب شبهه‌ها نشده و می‌تواند به سلامت از آنها عبور کند.

وی با بیان این‌که شیاطین زمان سیاست خود را به شیوه‌های گوناگون جلو می‌برند، خاطرنشان کرد: در زمان مغول‌ها شیاطین حمله نظامی را مطرح می‌کردند، در زمان چنگیز شیاطین با کشتار چنان شهری را از هستی ساقط می‌کردند تا شهرهای دیگر امید مقاومت را از دست داده و به راحتی تسلیم شوند.

آیت الله حائری افزود: با گذشت زمان بشر از این مرحله عبور کرد، زیرا پس از مدتی فرهنگ مردمی که مغلوب شده بودند بر فرهنگ سلطه‌گران غلبه پیدا کرده و آنها را استحاله فرهنگی می‌کرد، به عنوان مثال مغول‌ها خود بعد از مدتی از مروجان اسلام شدند.

وی با اشاره به استعمار نو در عصر حاضر بیان داشت: در عصر حاضر شیاطین بشری با روی هم گذاشتن تجارب گذشته خود به این نتیجه رسید که جنگ و خونریزی عواقب و عوارضی دارد که گاهی ضرر آن از چند پیروزی بیشتر است، به همین دلیل دشمن تلاش کرد از راه قراردادهای اقتصادی وارد شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: انگلستان با استقرار شرکت‌های تجاری در هندوستان عملا مردم هند را نان‌خور و لشکر خود کرد تا برای ارتزاق خود ناچار به همکاری با استعمار انگلستان شوند و بسیاری از مواضع قدرت هندوستان در اختیار پادشاه انگلستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: به مرور مردم توسط اشخاصی مانند گاندی بیدار شده و منافع خود را تمیز داده و حاضر به همکاری با آنها نبودند و استعمارگران متوجه شدند که قراردادهای تجاری نیز دیگر سودی برای آنها ندارد.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به شرایط جدید در عصر حاضر گفت: امروز ما در زمانی زندگی می‌کنیم که استکبار جهانی از جریانات نظامی صرف چنگیزخانی و تجاری انگلیس وارد جریان جدیدی به نام استعمار فرهنگی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی مسلمان‌ها پیشرفت‌های علمی و صنعتی غربی‌ها را دیدند و در خود احساس حقارت کردند، امروز دشمن از این نقطه ضعف ملت‌ها و مسلمانان استفاده کرده و با مدل‌سازی فرهنگی به روش خود تلاش می‌کند، باور آنها نسبت به فرهنگ خود را تغییر داده و بدبین کند.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان در عصر حاضر از راه علم وارد جنگ علیه اسلام شده‌اند و در این زمینه علوم انسانی را برای براندازی اسلام و پیشبرد استعمار خود به کار گرفتند، باید علوم انسانی در دانشگاه‌ها را اسلامی کرده و از این راه اسلام را وارد زندگی مردم کنیم.

آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه تصریح کرد: این از تنبلی ما بوده که نتوانستیم یک مدل اسلامی صحیح در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در جامعه ارائه دهیم، زمانی که امام راحل می‌فرمایند؛ نه شرقی نه غربی یعنی این‌که ما باید مدلی بر اساس اسلام به جامعه ارائه کنیم./807/پ202/ب3

ارسال نظرات