۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۲۹۸۳۶
نماینده خبرگان رهبری:

افراط و تفریط در مکتب تشیع جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که دفاع از آرمان‌های اصلاح‌گرایانه امام حسین(ع) رسالت امروز شیعیان است، گفت: افراط و تفریط در دین مبین اسلام و مکتب تشیع جایی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مردم و مسؤولان شهرستان مراغه با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی مسؤول اصلی گسترش جنایت‌های ضدبشری در منطقه هستند.

 


وی با بیان این‌که غرب با استفاده ابزاری از گروهک‌های تروریستی به دنبال مسلمان‌کشی در منطقه و تفرقه میان شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: با توجه به کشتار برخی از شیعیان در کشورهای مختلف از جمله عراق، پاکستان، افغانستان و عربستان سعودی از سوی افراط‌گرایان به ظاهر مسلمان علائم فتنه جدید دشمن مشهود است.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که هیچ یک توطئه‌های غربی نمی تواند فرق انحرافی و ضاله را به پیکره اسلام وصل کند، تصریح کرد: چهره کریه وهابیت و گروه‌های تکفیری نه تنها برای امت اسلامی بلکه نزد افکار عمومی جهان آشکار و رسوا شده است، به یقین ماهیت حامیان اصلی این فرقه‌های تروریستی بسیار خطرناک‌تر از خود آنهاست.

 


وی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به عزاداران حسینی در عربستان سعودی، بحرین و برخی دیگر از کشورهای منطقه‌ای اظهار داشت: دفاع از اسلام، امامت و اندیشه های امام حسین(ع) در همه زمان ها جریان دارد، شهدای عزادار حسینی با نثار خون خود نشان دادند که شیعه همواره پیرو مکتب سرخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حسینی است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که دفاع از آرمان‌های اصلاح‌گرایانه امام حسین(ع) رسالت امروز شیعیان است، گفت: دولت عربستان سعودی این جنایات را محکوم کرده است، اما این اقدام در راستای حفظ موقعیت آل سعود برای جلوگیری از حرکت افراطیون بوده است.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که افراط و تفریط در دین مبین اسلام و مکتب تشیع جایی ندارد، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی در راستای جلوگیری از اقدام های افراطی ها در منطقه باید طبق آموزه های دینی و احادیث امامان، جایگاه تقوا را در زندگی خود شناخته و بر اساس آن حرکت کنند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که نقش امام سجاد(ع) و زنیب(س) در نشر نهضت عاشورا کمتر از قیام امام حسین(ع) نیست، گفت: بعد از عاشورا این دو اهل بیت، آرمان های نهضت عاشورا را در تاریخ به ثبت رساندند، هم اکنون نیز تمامی شیعیان باید ادامه دهنده راه آن بزرگواران باشند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات