۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۲۹۶۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نقش آفرینی حضرت زینب از مهم‌ترین عوامل ماندگاری پیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد،‌ گفت: یکی از مهم ترین عوامل ماندگاری پیام عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) نقش آفرینی حضرت زینب(س) است.
حجت الاسلام يعقوبي- همايش رهروان زينبي در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد شامگاه پنج شنبه در همایش رهروان زینبی که با حضور بانوان عاشورایی مرکز استان در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام کربلا را بی بدیل و بسیار مؤثر توصیف کرد.

 

وی با بیان این که زینب(س) تکمیل کننده قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا بود، اظهار داشت: اگر این بانوی بزرگوار نبود به یقین واقعه عاشورا با کیفیت و کمیت امروز در جامعه اسلامی جاری و ساری نبود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که در واقع یکی از مهم ترین عوامل ماندگاری پیام عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) نقش آفرینی حضرت زینب(س) است، تصریح کرد: اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا حضور نداشتند و پس از آن نقش بزرگ خود را تکمیل نمی کردند اهداف متعالی قیام عاشورا محقق نمی شد.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اگر نقش آفرینی این دو بزرگوار نبود وقایع عظیم کربلا و درس های عاشورا به درستی اطلاع رسانی نمی شد و نسل های آینده نظام اسلامی از ظرفیت عظیم قیام امام حسین(ع) به میزان چشمگیری محروم می شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: روشن گری های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه و شام بود که مانع از تحقق اهداف حکومت بنی امیه شد در حالی که امویان از واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) انتظار دستاوردهای زیادی داشتند.

 

وی در ادامه از بانوان جامعه اسلامی خواست تا با الگوگیری از حضرت زینب(س) ضمن تقویت قدرت صبر خود در برابر ناملایمات، راه و روش این بانوی بزرگوار را در زندگی خود در پیش گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همان گونه که حضرت زینب(س) در دفاع از اسلام و دین الهی شریک امام حسین(ع) بود، بانوان عاشورایی جامعه امروز نیز باید برای داشتن جامعه ای دینی تلاش کنند.

 

وی اظهار داشت: وقتی حضرت زینب(س) در پاسخ به طعنه دشمنان اهل بیت(ع) درباره شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش می گوید که در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم، این در واقع از عرفان و ارتباط عمیق این بانوی بزرگوار با باری تعالی نشأت گرفته است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) رسالت پیام رسانی واقعه عاشورا را به بهترین نحو انجام دادند و امت اسلامی امروز نیز وظیفه دارند در تداوم راه این بزرگان، پیام عاشورا و کربلا را به نسل های بعد و نیز جهانیان انتقال دهند.

 

گفتنی است، عصر پنج شنبه همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم و سالگرد ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه همایش های رهروان زینبی با حضور بانوان عاشورایی شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی در هشت امامزاده شاخص این استان برگزار شد.

 

در همایش رهروان زینبی بجنورد همچنین از خانواده هفت شهید مدافع حرم زینب(س) نیز تجلیل شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات