۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۲۹۳۵۴
نماینده خبرگان رهبری:

گناه، انسان را از درک حقیقت باز می دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا، یزیدیان را از این‌که می خواهند چه کسی را بکشند، آگاه کرد ولی گناه آنان را از درک حقیقت محروم کرده بود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع عزاداران حسینی شهرستان مراغه به تشریح فلسفه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: بر خلاف آنچه که وهابیت و دشمنان تشیع تبلیغ می کنند، گریه بر مصائب اهل بیت مقدمه معرفت الله است.

 


وی با بیان این‌که حضور در مجالس عزاداری و سوگواری ماه محرم فرصتی برای درک فلسفه قیام عاشورا و شناخت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است، خاطرنشان کرد: اگر به درک عمیق از نهضت حسینی برسیم، خواهیم یافت که آن حضرت از تمام هستی خود گذشت تا عزت مسلمانان در برابر نظام سلطه و مستکبر زمان حفظ شود.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به واقعه عاشورا و خطبه اباعبدالله الحسین (ع) در این روز گفت: قیام امام حسین (ع) برای احیای اسلام و اقامه نماز سر وقت بود، تنها موردی که امام از دشمن مهلت خواست؛ موقع اقامه نماز بود، این در حالیست که به گونه‌ای تبلیغ شده بود که نوه رسول الله کافر است.

 

 


وی تصریح کرد: امام حسین در ظهر عاشورا به رغم هجوم دشمنان، نماز ظهر را به جماعت اقامه کرد، این امر نشان از اهمیت این فریضه الهی از دیدگاه آن حضرت دارد، اگر خودر ا شیعه امام حسین(ع) می دانیم، باید زندگی فردی و اجتماعی خود را نسبت به توصیه‌ها و سیره آن بزرگوار نیز زینت دهیم.

 


عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام حسین(ع) در این روز به افرادی که مقابل وی ایستاده بودند، خود و اهل بیت(ع) را معرفی و نسبت خود با پیامبر(ص) را اعلام کرد، تا شاید آنان دست از این ظلم عظیم تاریخی خود بردارند، اما غافل از این‌که دنیاطلبی یزیدیان آنان را کور کرده بود.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که گناه انسان را از درک حقیقت باز می دارد، یادآور شد: امام حسین (ع) در این روز، مردم را از این‌که می خواهند چه کسی را بکشند، آگاه کرد ولی قلب های آنان را زنگارهای معصیت پوشانده بود و این سخنان بر آنان اثر نکرد.

 


گفتنی است، عزاداران حسینی مراغه پس از سوگواری، سینه‌زنی و زنجیرزنی در ویژه برنامه 13 آبان شرکت و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و در نهایت به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا(ع) نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات