۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۲۹۲۳۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

دشمنان مکتب کربلا از پیروان امروز حضرت عباس هراس دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح جایگاه والای حضرت اباالفضل العباس(س) گفت: امروزه در جبهه دفاع از اسلام اصیل فرماندهانی کار را به دست گرفته اند که مایه افتخار شیعه هستند و موجب بهت طراحان جنگی آمریکا و اسرائیل غاصب شده اند.
حجت‌الاسلام سيد احمد حسيني خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مراسم تاسوعای مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم که با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی و آیت الله مقتدایی برگزار شد با اشاره به روایتی در تبیین مقام شهید اظهار داشت: بالاتر از هر نیکویی ارزشی است تا این که انسان به شهادت برسد و بالاتر از آن دیگر چیزی نیست.

وی شهیدان را آقایان عالم خواند و گفت: شهدای کربلا آقای شهیدان عالم هستند؛ ابن قولویه در بیان منزلت شهیدان کربلا می گوید، اینها سرور سالار همه شهیدان هستند که شهیدان نیز سرور عالم هستند، این شهیدان نه در گذشته تاریخ و نه در آینده همتا ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در میان شهدا سید، سالار و مولای شهیدان امام حسین(ع) است، ابراز داشت: ایشان سیدالشهدای به قول مطلق است؛ این لقب برای حضرت حمزه نیز گفته شده و در برخی متون به امیرالمؤمنین(ع) نیز این لقب را داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: لقب سیدالشهدا(ع) برای امام حسین(ع) قید نمی خواهد اما اگر برای حضرت علی(ع) و حضرت حمزه بخواهیم این لقب را به کار ببریم باید قیدی بیاوریم که مشخص شود منظورمان کیست.

وی دومین شخصیت درمیان شهیدان کربلا را حضرت اباالفضل العباس(ع) دانست و گفت: اسناد، مدارک و شواهد فراوانی در این زمینه وجود دارد؛ روایات متعددی دال بر این مطلب است و خود حادثه عاشورا نیز شواهد فراوانی در این معنا دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز در سراسر دنیای تشیع که مجلس عزایی شکل گرفته است نام حضرت عباس(ع) برده می شود و امروز متوسل به عنایات علمدار کربلای حسین(ع) هستیم و دست توسل به دامن با کفایت یل ام البنین(س) زده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی مواسات را از ویژگی های مهم حضرت عباس(ع)دانست و گفت: ایثار، انفاق و فداکاری فاصله ارزشی شان نسبت به مواسات زیاد است؛ همه امروز ثنا خوان ابالفضل(ع) هستند، ما شیعیان هرگاه در زندگی مان مشکل پیچیده ای پیش آید اسم این آقا را به زبان می آوریم.

وی به خطاب به حضرت اباالفضل(ع) اظهار داشت: جوانان حزب الله در لبنان، بدریون عراق که مقابل لشکر یزیدیان و عمرسعدهای امروزی ایستاده اند را دعا کنید که اینها به عشق شما مشغول جانبازی هستند؛ برای صیانت از حریم خواهرت زینب(س) شعارشان این است«کلنا عباسک یا زینب(س)».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که سخن رهبر، مراجع، دانشگاهیان، سپاه، ارتش، بسیج، زن و مرد ما این است که در مسیر حضرت اباالفضل(ع) و برای حفظ مکتب اهل بیت(ع) در برابر همه یزیدیان زمان ایستاده ایم، گفت: در این جبهه فرماندهانی کار را به دست گرفته اند که مایه افتخار شیعه هستند و موجب بهت طراحان جنگی آمریکا و اسرائیل شده اند و از حرم امام حسین(ع) با جان و دل دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر این که باب کرامت عباس(ع) همیشه باز است، گفت: ایشان کسی است که به اذن خداوند مرده زنده می کند؛ متأسفانه در اثر دلسوزی ها کتاب هایی برای مبارزه با خرافه نوشته می شود اما در برخی از آنها ناخواسته این وجهه حضرت را زیر سؤال می برند.

وی در تبیین روایتی از امام سجاد(ع) در مقام حضرت عباس(ع) ابراز داشت: حضرت می فرماید عموی ما اباالفضل(ع) مقامی در میان شهدا دارد که در بهشت همه شهدا به جایگاه ایشان غبطه می خورند؛ در آن روز که همه انبیاء حضور دارند، قهرمان احد حمزه و جعفر طیار نیز به مقام حضرت اباالفضل(ع) غبطه می خورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان دلیل این همه افتخاراتی برای حضرت عباس(ع)وجود دارد گفت: در زیارت نامه ایشان می خوانیم که بنده شایسته خدا بود؛ هر کس بخواهد به جایی برسد باید مسیر بندگی خدا را بپیماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: کلینی در کافی می گوید تاسوعا روزی است که در آن سپاه بنی امیه و ابن مرجانه شادمانی می کردند زیرا که راه ها بسته شد و مطمئن شدند که دیگر کسی به سپاه امام حسین(ع)نمی تواند ملحق شود این در حالی است که فوج فوج به سپاه عمر سعد اضافه می شدند؛ در ادامه می گوید جان من و پدرم فدای غریب کربلا.

وی افزود: در میان سپاه عمر سعد مطرح بود که حسین(ع) برادری دارد به نام عباس، برخی قدرت ایشان را در صحنه نبرد به صورت نیمه چهره دیده بودند و از نام حضرت بر اندامشان لرزه می افتاد؛ امام حسین(ع)به اباالفضل(ع) فرمود خودم بروم بپرسم که اینها چه نیتی دارند و یا شما زحمتش را می کشید، در پاسخ عرض کرد من می روم؛ این لحن اباعبدالله(ع) جایگاه عباس(ع) را مشخص می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح جایگاه والای حضرت عباس بن علی(ع) در نزد سیدالشهدا(ع) گفت: همان گونه که علی(ع) جان رسول الله(ص) بود اباالفضل العباس(ع) نیز جان امام حسین(ع)بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی علمداری سپاه را پس از فرماندهی جنگ بالاترین مقام در لشکر دانست و ابراز داشت: همه دشمنان منتظر بودند ببینند که چه کسی علمدار سپاه امام حسین(ع)می شود؛ وقتی حضرت علم را به دست عباس(ع)داد، همه حساب کار خود را کردند.

وی با اشاره به این که سیدالشهدا(ع) به حضرت اباالفضل(ع) اجازه به میدان رفتن نمی داد، گفت: وضعیت عطش بچه ها به شکلی بود که وقتی حضرت عباس(ع) این مسأله را مطرح کرد امام(ع)دیگر حرفی نزد و تنها با این شرط پذیرفت که باهم به سمت شریعه بروند و آب بیاورند؛ این که امام حسین(ع) نگذاشت حضرت عباس(ع)به تنهایی به میدان برود خود جای تأمل دارد./928/پ202/س

ارسال نظرات